Lite smått och lite gott! (Ninni)

Hur typiskt är det inte att man blir lite sjuk så fort det är dags för lov? Det slår liksom aldrig fel.. :/ Men det kunde vara väldigt mycket värre. Halsont tycker jag är den lindrigaste av alla sjukorna. Värst är så klart spysjukan. Då har jag hellre fyra halsflussar.

Jag här ändå hunnit med en hel del på lovet så här långt. Igår, till exempel, var Anna och jag på Team Sportia och valde träningsoveraller och annat. Så kul och snyggt! Dessutom har vi hunnit ragga lite sponsorer och det har faktiskt gått ganska bra. Men om det är någon mer som vill sponsra oss är det självklart bara att säga till!!!

Per kollar på hockey. Och eftersom jag inte orkar flytta på mig får jag också göra det. Men det är tråkigt så jag googlar saker istället. Till exempel har jag googlat den där Gadaffi. Är han samma som Khadaffi? Eller är det en annan? Man känner sig ju lite puckad när man inte har koll på sånt. Tydligen var det samma person och man kan stava hans namn på 4000 miljarder (!) sätt, tydligen. Här är några exempel:

Muammar Qaddafi,
Mo'ammar Gadhafi,
Muammar Kaddafi,
Muammar Qadhafi,
Moammar El Kadhafi,
Muammar Gadafi,
Mu'ammar al-Qadafi,
Moamer El Kazzafi,
Moamar al-Gaddafi,
Mu'ammar Al Qathafi,
Muammar Al Qathafi,
Mo'ammar el-Gadhafi,
Moamar El Kadhafi,
Muammar al-Qadhafi,
Mu'ammar al-Qadhdhafi,
Mu'ammar Qadafi,
Moamar Gaddafi,
Mu'ammar Qadhdhafi,
Muammar Khaddafi,
Muammar al-Khaddafi,
Mu'amar al-Kadafi,
Muammar Ghaddafy,
Muammar Ghadafi,
Muammar Ghaddafi,
Muamar Kaddafi,
Muammar Quathafi,
Muammar Gheddafi,
Muamar Al-Kaddafi,
Moammar Khadafy,
Moammar Qudhafi,
Mu'ammar al-Qaddafi

Nu känner ni er väl lite mer upplysta? ;)

Jag har även googlat vårt hotel i Alicante. Vi ska dit i slutet av mars ihop med Leffan och Åsa. Vi ska spela golf och ha det gött!

 

Ser väl inte så dumt ut, va?

Sen passade jag på att läsa in mig lite på de nya kursplanerna på skolverket.se men det blev för ansträngande efter ett tag så då bildgooglade jag Finale Ligure istället.



Ser väl också helt ok ut? ;) När jag var 17 var jag utbyteselev på en kockskola i Finale. Det var en häftig tid. Lorena, vars familj jag bodde i, var även i Sverige några veckor. Det ska bli roligt och lite konstigt att ses igen! Synd bara att de är såna krattor på engelska, italienarna. Enda sättet att kommunicera lite vettigt blir nog att damma av den gamla italienskaparlören. :)

Nu ska jag nog sova lite igen. Ska ha ost-, kex- och vinkväll med tjejerna imorgon och då gäller det ju att vara piggelin.

Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Bra Ninni att du upplyste oss lite om den där Libyske mannen, nu kan vi stava hans namn på massor sätt ;-) Krya på dig ! Kram Ingela

2011-02-23 @ 09:43:29
Postat av: t h a i p i n n e n ♥

kl 20.30 kommer svaret upp på gåtan, kika in och kolla om du hade rätt då :)

Postat av: Hanna K

Avis! Avis som bara den!

2011-02-24 @ 12:03:22
Postat av: Åsa

Ser väl helt OK ut tycker jag;-) Nävars, det verkar TOPPEN!! Ska bli sååå kul! Men när ska vi hinna provsvinga?? Kram

2011-03-03 @ 11:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback