Bloggtorka (Ninni)

Här är jag igen! Länge sedan, hörrni. Så får det bli när det är sommar och vackert väder!

Är det inte härligt med sommar, så säg?  Man blir ju fullkomligt lycklig i kropp och själ.

Dagarna rullar på i ett rasande tempo. Det händer något mest hela tiden. Den här veckan har mest bestått av Anna och Perras hemkomst, sol och bad, golfande, och sällskapande. Igår fick jag en sån fin komplimang av Karin. Hon sa att vårt hus verkligen är öppet för vem som helst och att alla möjliga kommer och går här hela tiden. Och så har den här sommaren varit hittills. Jag älskar oväntat besök. Det behöver inte vara så jäkla märkvärdigt då. Jag ju inte direkt nån "bullmorsa" så man ska inte räkna med hembakt om man dyker upp, men det är inte det som är det viktiga. Det viktiga är att bara kunna sätta sig ned ett litet tag och prata om ditten och datten. Mötas i nuet en stund.

Vackert är det ute också. Vi bor nog i världens vackraste land. Som jag älskar att bo "på landet". :)




Här kommer något som jag glömt publicera men som jag är rackarns stolt över:



Tänk så glad man kan bli över några ord i tidningen!

Igår blev jag inte så glad.. Jag var inne i Mantorp och blev påbackad. Numera har min fina volvo en inte så fin buckla i hela högra bakdörren. Men vad gör väl det egentligen? Det viktiga var ju att ingen kom till skada. Och kvinnan som backade på mig tog på sig alltihopa så även om det innebär lite omak så ska det inte bli några större kostnader för oss. Spännande det där, hur man reagerar på saker. Om det här hade hänt när vädret var som eländigast, när jobbstressen var överväldigande och jag var allmänt utmattad så tror jag inte att jag hade sett lika fromt på saken. Då hade jag antagligen blivit ganska irriterad. Så blir det inte när vädret är härligt och man har kommit in i semesterlunken. :)

Resten av dagen ska jag:
- Göra farmors jordgubbssylt och lyssna på Sommar. Ragge och jag promenerade till bonden i morse och köpte upp halva hans jordgubbslager. Det ska bli smaskens. Jag har för övrigt insett vilken guldgruva farmors receptböcker är. Jag skulle uppskatta att de består av hennes bästa recept, samlade under ca 80 års tid. Det är sann svensk husmorshistoria kan jag lova. (Kanske blir en "bullmorsa" till slut ändå...)
- Tömma kameror och eventuellt bildblogga.
- Tvätta håret. Det har jag inte gjort sedan i måndags. Jag vet, jag är lite äcklig.
- Spela golf. Jag är verkligen inget bra, hörrni. Det ska ärligt erkännas. Men man kan inte vara bra på allt och jag är ju nybörjare. Med träning och tid kommer det nog att gå bättre. Åsa och jag har dock konstaterat att även om vi inte är så bra så är det ändå roligt. Och det måste ju ändå vara det viktigaste.

Trevlig fredag, kära läsare!

Kommentarer
Postat av: Karin Landberg-Karlsson

Så kul att du blev glad över mina tankar och iakttagelser men det känns verkligen så. Hoppas att det gick bra på golfbanan. Kram

2010-07-09 @ 22:22:57
Postat av: ingela karlsson

Underbart kul att läsa din blogg, de där bålgetingarna låter farligt stoooora !!! O klart du ska bli en bullmorsa ;-) Ha en bra sommar. Kraam Ingela

2010-07-10 @ 13:01:04
Postat av: Ninni

Karin: Golfen gick faktiskt riktigt bra! Det var skitskoj! Hoppas att du fick en mysig kväll.



Ingela: Så glad jag blir! Och ja, getingarna är bautastora. Jag överdriver inte ett dugg. ;) Hoppas att ni också har det bra och att ni njuter av sommar och sol!



Kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback