Hej igen (Ninni)

Här ligger jag. På samma plats som sist. Enda skillnaden är att en tom burk ben and jerry's strawberry cheesecake har tillkommit. (Den var så klart typ full från början.)

Tänkte på en grej. Jag har inte varit förkyld/sjuk på nåt år. Är det då inte ett väldigt konstigt sammanträffande att jag blir sjuk när jag har druckit en actimel varje morgon de senaste två veckorna. De ska ju innehålla några miljarer pilleduttbakerier som ska vara bra för magen och stärka immunförsvaret. Det måste vara nåt lurt här. Kanske är actimel i maskopi med Ipren? Man får feber av actimelen och så ökar plötsligt försäljningen av den intelligenta värktabletten? Eller så görs actimelyoghurten om till snor när den tas upp av kroppen? Både pappersnäsduks- och nässpraysföretag kan profitera på detta. Jag verkar ju vara nåt stort på spåren här.

Har precis kollat Coco Chanel-filmen. Den får en av två kellandersystrar i betyg. Tycker att hon fransyskan vars namn jag aldrig minns är så bra.

Nähä. En tupplur på det här kanske? Sen blir det kvällsmat. Undrar vad restaurang karlsbo bjuder på ikväll? Per är för övrigt den bästa sjuksköterskan man kan tänka sig. Vem tror ni det är som fixar ben and jerrys, serverar actimel och hyr tjejiga filmer, egentligen? :-)


Kommentarer
Postat av: Hanna K

Ja jag är ju oxå sjuk. Min skötare eller rättare sagt min ickeskötare flydde t o m landet när jag blev sjuk. Inga filmer eller glass här inte:-( Får jag bli granne med er om jag flyttar ner igen? Så jag kan dra lite på Per i sådana här situationer?!



2010-01-29 @ 18:17:50
Postat av: Ninni

Åh men gumman. Är det det enda jag behöver göra för att du ska flytta hem igen? Då är det klart att du får låna Per! Förutsatt att vi är sjuka samtidigt alltså. Annars skulle ju jag kunna pyssla om dig själv. :-) Fast jag tycker nog att Jonas borde planera in sina affärsresor bättre. Han borde ta ut några VAS-dagar (Vård Av Sambo) vid ett sånt här tillfälle!

Postat av: Hanna K

Du är bäst i världen!!! Puss puss!!!

2010-01-29 @ 21:16:36
Postat av: Jonas

Ni vet hur sjuka vi män blir, det är lika bra att hålla sig undan så inte smittan hoppar över... :) Men om jag hade sluppit tröska omkring i Baltikum så hade jag givetvis tagit ut ett par VAS-dagar och bjudit på Ben and Jerrys, te, choklad, bjudit på vadmassage och varma handdukar. Nästa gång det är sjukstuga på Stureparken ska jag ringa Per och fråga om lite experttips för att slippa vara orolig för att Hanna flyttar till Karlsbo!

2010-01-29 @ 21:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback