Tisdag = Riddag = Tjoho vad skoj! (Ninni)

Jag, mina sprillans nya ridstövlar samt min fanclub, Ragge och Per, har varit i Rappestad idag igen.
Idag var det dags för hoppning. Yeehaa, som kobojsarna säger. I alla fall på film.

Efter några rundor i ridhuset gick vi (eller småstudsade i Pelés fall) ut till utebanan istället. Det var ju en helt underbar kväll! Alldeles ljummet i luften.


Fröken Lotta var panelhöna.


Pelle-plutt tycker att det är roligt att hoppa. Han verkar faktiskt tycka att allt är roligt. Att han är 20 år gammal kan ingen ana. Och han raggar hårt på damerna.


Från och till var han till och med tvungen att fladdra lite med snoppen så att alla stona kunde se vad han har att erbjuda.


Fancluben gjorde ingen särskilt glad... Den ena vågade tydligen inte ens titta.


Och när han väl tittade upp så tittade han hellre på kanelbullar än på hästar. Per höll sig på behörigt avstånd. Vi fick gå diverse omvägar på stallplan för att han inte skulle behöva gå i närheten av några hästar. "De är farliga när öronen är bakåt" konstaterade han. (Han är inte lika tuff när det gäller hästar som du, Jonas.. ;-))

Sen hoppade vi lite. Det kan vara det roligaste som finns. Eller så är dressyr det roligaste som finns. Det är nog oavgjort. Sen kommer gymnastik på andra plats.


En bra bild blev det den här gången. Synd bara att hinderstödet är precis vid Pelles huvud. Mamma konstaterade att Per lyckades lite bättre med fotograferandet än vad hon gjorde förra veckan.

Så. Nu ska jag knoppa.
Skit samma om jag ser ut som Herr Penntroll imorgon. (Eller är penntrollet en tjej? Eller kanske lite av varje?)

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Hanna Kruuse

Snyggt! Knoppade du håret så att du såg ut som ett penntroll eller varför skulle du se ut så? Du är ju alltid fin i håret.



:-)

2009-09-02 @ 08:43:50
Postat av: Ninni

Haha.. Jag det kan ju ha verkat lite konstigt. Skrev i inlägget innan att jag inte ville somna med blött hår för då ser man ju ut som ett penntroll när man vaknar. :-) Men tack för de snälla orden gumman.

Postat av: Jonas

Jag tror att Per kommer att sitta på en häst snart, en som inte har öronen bakåt.. ;) Just nu är kanske taktiken att titta och lära!

2009-09-02 @ 22:28:49
Postat av: Hanna Kruuse

Nu har jag även läst det inlägget o är med i matchen igen. Puh!

2009-09-03 @ 08:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback