Modemässig miss (Ninni)

Idag har vi haft utbildning på jobbet, och därför var jag bara med sista halvtimmen på gympan.
När jag kom in i hallen skrek Anna:
- WUUUÄÄÄ!! Du ser ju ut som en tantlärare!
Jag hävdade att min lila väst faktiskt är moderiktig.
En av gymnasternas mamma höll med.
Då försökte Anna släta över fadäsen med att komplimentera de snygga jeansen jag hade på  mig.
Det hade ju varit snällt.
Om det inte var så att det var hennes jeans.
Jag gick ut och grät en skvätt.
Sen gick jag tillbaka in och slängde ett päronskrutt på Anna.

När jag kom hem blev det den sedvanliga hysteriska puss-stunden.
Med Ragge alltså, inte med Per.
Då fastnade han med en klo i framsidan på västen.
Ragge skrek, för det gjorde tydligen ont, och drog allt hårdare.
Riitsch, sa det plötsligt och sen var det tack och godnatt med den västen.

Jaja.. det var kanske meningen. 


Om min väst hade sett ut så haär hade jag väl förstått deras mobberier, men min var faktiskt virkad och fin. Och utan fyrklöver och siffror.



Imorgon blir det ingen picknick på jobbet!
Fem lärare borta blir tufft att täcka upp. (Ja, de är så klart inte "borta"-borta. Det hade varit obehagligt. De är sjuka och på kurs och sånt.)
Så är det ibland och det är bara att göra det bästa av läget.

Det blir inte alltid som man tänkt.
Och tur är kanske det!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Skrek Ragge av smärta eller av ren förskräckelse när han såg västen?? :)

2009-09-14 @ 22:21:52
Postat av: Ninni

Jag VILL ju tro att det var av smärta, men det kan ju ha varit av förskräckelse... ;-) Tydligen föredrar jag att Ragge har fasansfullt ont i tassen än att han får pyttelite ont i ögonen....

Postat av: S

Hade ingen aning om att ragge var så modemedveten.

Stil är kanske hans nya ledord?



jag menar utöver "MAT" förstås.



må så fint!

2009-09-14 @ 23:06:30
Postat av: Anna2

Verkligen otur att vi skulle vara borta alla på en gång, tyvärr väljer man inte själv när man är sjuk eller ens barn är sjuka. Hoppas att ni överlever.

2009-09-15 @ 09:46:49
Postat av: Ninni

S - Jovisst förstår du. Stil är helt klart hans nya grej. Han gör inte mycket annat än att surfa runt på olika modebloggar hela nätterna. Fast hellre det än det där eviga porrsurfandet... ;-)

Må så gott du också!



Anna-panna2 - Nähä?!? Jag som trodde att du skickade bort Agnes till Citygross så att hon kunde slicka på lite varuvagnar, hyllor och annat för att komma hem igen med nån liten bacill så att du ska få torka kräks! Vi överlevde, men lite körigt var det allt där ett tag. Så måste det bli när sex lärare är borta. Imorgon blir det lättare.

2009-09-15 @ 21:53:07
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Anna2

Fasiken, du har kommit på hur vi gör...

2009-09-16 @ 16:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback