Bokmässan (Ninni, eller Kristin om man vill)

Det är knepigt det där med namn.
Jag är Ninni bland mina vänner, men Kristin på jobbet.
Jag lystrar även till Snuttjullan, fröken Kristin och öhh-duuu.
Sen finns det så klart en väldans massa namn som jag inte känner mig bekväm med.
Olga-Berta, bond-Jocke och typ en miljard till.

However.

Bokmässa igår!
Vi åkte dit med en förvirrad busschaufför och länsmuséet, tydligen.
Bussen stannade utanför universum.
Tur att vi ändå lyckades hitta till Svenska mässan.
Universum kan annars kännas ganska stort och förvirrande.

Anna occh jag var mycket seriösa, så som vi tänkte att man ska vara på en bokmässa.



Lärde oss om ditten och datten...


Njöt av den vackra miljön..

(Gillar verkligen hur tjejen i bakgrunden posar. Hon måste kolla mycket på Top model.)

Vår huvuduppgift - att plocka med oss massor godis och pennor - lyckades vi bra med.
Full pott!
Vi kommer bli så poppis hos barnen. (Nej, vi försöker inte att köpa deras kärlek.)
Hittade en massa bra böcker till skolan. Både till biblioteket och till undervisning.
Och det var ju meningen!

Sen ballade det ur, så att säga.
Vi bestämde oss för att avnjuta en kall öl i stillsam miljö tillsammans med intellektuella människor.
Så blev inte fallet.

Före - lugn, ro, och kall öl.


Efter - vad är detta, kan man undra?




Två helgalna författare!
Det var konstigt med Anders. Han bara stirrade på våra bröst i början.
Efter ett tag förstod vi att det var våra namnskyltar som han tittade på.
Sa han, i alla fall...



När vi väl hade kommit över tuttittandet hade vi en ytterst trivsam stund tillsammans.
Sören och Anders är inte kloka.
På ett väldigt bra sätt, alltså.
Det är inte ett dugg svårt att förstå hur de har kunnat producera så många briljanta böcker.
Många skratt blev det, alltså.
Underbart!
Om ni också vill skratta (vem vill inte det?), eller kanske läsa lite allmänna klokheter, kan jag varmt rekommendera att ni besöker deras bloggar.

För övrigt kan jag berätta att jag blev av med min kamera en stund. När den kom tillbaka fanns där bilder som är så hemska att man kan använda dem som tortyr på Guantanamo. Jag ska därför inte dela med mig. Dessutom är vi inte säkra på vad bilderna föreställer. Vi har försökt att analysera, men vill vi veta? Jag säger så här; eventuellt naket, mörkt och lite hårigt. HU!
;-)

Sen åkte vi med den förvirrade busschauffören hem igen.
Lyckligtvis hamnade vi till sist i Mjölby, även om det var väldigt nära att vi hamnade i Halmstad där ett tag.

Nu ska jag till jobbet!
Det ska bli en spännande dag.
Ikväll blir det jobb-partaj.
Festkommittén, d.v.s. Lotta och jag, har planerat en riktig helkväll för våra kära kollegor.

Tjo flöjt!

Kommentarer
Postat av: Anders Jacobsson

HAHAHAHHAHAHAHAHAHA!!! Alltså NU fattar jag INGENTING. Det här med kameran.... Vad läskigt! Kan det vara nåt slags poltergeistfenomen???

O PREXIS! Jag stirrade ju på era namnskyltar för att kunna titta förbi dem och på era tuttisar. Sen vad jag stirrade på under bordet minns jag inte. Det var ju så mörkt. Kramikram1

Postat av: Anders Jacobsson

HAHAHAHHAHAHAHAHAHA!!! Alltså NU fattar jag INGENTING. Det här med kameran.... Vad läskigt! Kan det vara nåt slags poltergeistfenomen???

O PREXIS! Jag stirrade ju på era namnskyltar för att kunna titta förbi dem och på era tuttisar. Sen vad jag stirrade på under bordet minns jag inte. Det var ju så mörkt. Kramikram1

2009-09-25 @ 08:14:38
URL: http://andersdagbok.blogspot.com
Postat av: Anders Jacobsson

Men tjata. räcker d inte med en kommentar mitt pucko?

2009-09-25 @ 10:51:29
URL: http://andersdagbok.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hade jag vetat vad vi släppte iväg er till hade vi aldrig skickat iväg er! Trodde bokmässan var SERIÖS och KULTURELL och INTELEKTUELL, men ack vad fel jag hade. Tjo och hej med farbror Frej...el iaf sandersåsören, hur stolligt kan det bli! Tur vi har personalfest ikväll så man får höra ALLA detaljer....

2009-09-25 @ 16:40:29
Postat av: I-M

Hahaha... helt sjukt! de där grabbarna borde passa dig. du är också knäpp fast på ett bra sett. :) och dersa böcker är toppen!

2009-09-25 @ 19:00:55
Postat av: Ninni

Anders: Bra att du kommenterar två gånger för jag glömde vad du hade skrivit i den första. ;-)

Herre gud! Tror du att det här med kameran har med spöken att göra, alltså?? Scary! Det är så lustigt för det har ALDRIG hänt tidigare. Mina misstankar om att det berodde på sällskapet kan jag alltså lägga åt sidan? Skönt att det det hade en "naturlig" förklaring, för spöken känns så mycket mer självklart! Kramelikram.



Åsa-flåsa: Jo men visst sörru. Nu vet vi hur det där med bokmässa ska gå till på riktigt!



I-M: Man tackar. Jag tar det som en komplimang. Att jag är knäpp alltså. Att deras böcker är bra kan jag inte ta åt mig av, men jag håller med!

2009-09-26 @ 09:09:59
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Anonym

nuttis!

2009-09-26 @ 13:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback