Stupid is - Stupid does (Ninni)

Pers föräldrar har en precis likadan bil som vi, bortsett från att den har elektrisk sätesinställning.
Varenda gång jag ska köra deras bil blir jag så hjärtinnerligt förbannad!
Jag förvandlas till en arg feminist och svär över det faktum att bilar i allmänhet (stora feta volvo i synnerhet) är konstruerade efter manskroppar. Att en kvinna i 1.58 meterklassen, till exempel jag, inte har en chans att nå till alla pedaler och prytlar som ju faktiskt känns ganska viktiga att nå då man manövrerar fordon på Sveriges vägar.

Igår kände jag att jag var tvungen att ta ut denna ilska på någon. Allra helst en man, som ju kan svara för alla mäns dumheter. Per var den som fick ta smällen.

Ninni: Kolla här så jävla dumt det är!
Per: Vad menar du?
N: Ja, men.. Hur i helvete ska jag kunna starta bilen när jag inte når fram till kopplingen? Va??? Kolla här! (Jag demonstrerar detta genom att klättra fram till kopplingen för att kunna starta bilen, samtidigt som jag klamrar mig fast vid ratten som om det gällde livet.)
P: Men gumman. Vad gör du??
N: Jag visar ju hur en kort kvinna försöker starta en jävla Volvo med elsäten! Det ser du väl!

Då börjar Per skratta och tar fram sin mobil för att ta en bild.



Sen ber han mig, fortfarande skrattande, stänga av och kliva ur bilen.

Tydligen fungerar el till säten i bilar UTAN att bilen behöver vara igång.
Var står det någonstans??
Det borde man faktiskt bli upplyst om på något sätt.
Kanske genom ett rosablommigt och fint litet klistermärke på nyckeln?

Nu har jag i alla fall gjort min plikt och upplyst er om detta.
Imorgon ska jag lära er vad alla de olika knapparna på instrumentpanelen är bra för.
Ninnis bilskola tackar allra varmast för uppmärksamheten!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Det känns som Sverige kanske borde utöka den obligatoriska bilskolan för vissa delar av befolkningen... ;)



Rolig bild!

2009-10-04 @ 17:56:17
Postat av: Åsa

Ledsen att behöva fälla den här kommenatren, men jag kan inte låta bli...BLOND ;-)

2009-10-04 @ 22:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback