Lite smått och gott från helgen (Ninni)

Det har varit en bra, intensiv och händelserik helg.
Vi skulle ju ut och äta med Martin och Anna igår, men stackars Martin blev sjuk.
Per-päron och jag beslöt oss därför för att göra stan på egen hand.
Vi hade ju trots allt skaffat hundvakt...

Vi började med besök på tapasrestaurang med helt suverän mat och service.
Kan varmt rekommenderas. (Det är den där på bantorget men jag minns inte vad den heter.)
Sen beslöt vi oss för ett varv på Ågatan.
Vi tittade in på Harrys för kaffe, te och "kanske en öl".
Det blev inte en öl - när blir det egentligen det? - utan en helkväll ute.
En jättetrevlig kväll, faktiskt.
Träffade många vänner och bekanta från förr och sånt är roligt!
Det enda trista var att vi inte hann med Lottas fest och att vi missade systeryster med bihang.
Och att jag hade glömt kameran hemma!
Eller var det kanske tur?

Imorse vaknade jag pigg och glad och laddad för gymnastik.
Men det får nog bli ett eget inlägg om det istället.

Efter gympan var det snabbt hem för finbesök väntade.
Micke var hemma en kortis från Kina och han och John spenderade dagen i Karlsbo.



Micke berättade helt sjukt roliga historier om hans erfarenheter och kulturkrocksupplevelser så här långt.
Visste ni till exempel att om någon ger dig ett visitkort i Kina måste du ha koll på personens status i förhållande till din egen. Har personen högre status måste du ta emot kortet med två händer, lägre status en hand. Allt annat är en förolämpning.

Efter att ha utfodrat de hungriga gossarna med en hemmagjord hamburgerbuffé drog jag ner till Klämmanhallen för att titta på när Mantorp fick tokspö av LHKing.


Anna skötte sig utmärkt som speaker. I vanlig ordning alltså.


Sötsystern.

Jörgen, jag och pappa gjorde vad vi kunde för att stötta laget från läktaren, men det hjälpte inte alls.


Frustrationen var stor och jag funderade ett tag på att bli handbollshulligan, men jag tror inte att framtiden ser så ljus ut i den branschen.

Sen åkte jag hem, läste lite och tog en tupplur i soffan.
Dagens kvällsmat blev chokladglass och popcorn.
En god och nyttig blandning.

Det var min helg, det.
Har ni haft det bra?

Visst ja, en sak till bara.
Det är HÖSTLOV så jag tänkte ta en skön SOVMORGON imorgon.
Det ni!
:-)

Kommentarer
Postat av: Hanna K

Ja satt på tåget nyss o plitade ihop ett sms till dig men ångrade mig. Vill inte väcka dig idag. Ringer sen! Puss

2009-10-26 @ 08:57:17
Postat av: Otto

Kul att träffa dig och Per i lördags, det händer på tok för sällan!

Postat av: Ninni

Hanna: Vi hörs ikväll istället! Puss!



Otto: Detsamma! Det var kalaskul och det borde absolut bli oftare!

2009-10-27 @ 08:53:45
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback