Den vackraste av sånger (Ninni)

Ikväll har Georgia sjungit för mig.
Även om det var via en högtalartelefon så var det så underbart vackert att jag fortfarande har lite gåshud på armarna.
Hon är så otroligt begåvad, min lilla englandstös.
Nyligen hemkommen från en stor konsert i Bryssel och precis antagen av en berömd musikskola.

Här är hon tillsammans med sina systrar på mitt bröllop.
Maddie, Frankie och Georgia.


Foto: Cecilia Möller

Annat var det på den tiden som hon sprang omkring i underbyxorna och gång efter annan sjöng Frosty the Snowman med den kraftigaste tänkbara läsp. Då trodde jag faktiskt inte att sångerska var det troligaste yrkesvalet för henne...

De här bilderna är från våren 1999.
Då såg hon ut så här, gosegrisen.
Och jag såg tydligen ut så där...








Foto: Kevin Ellis

Jag förstår att ni undrar... Jomenvisst förstår ni. Det var högst trendigt med pyttekort lugg just det året. Jag följde bara modet. Om det var en bra idé är en annan fråga.


Nu är jag färdigpluppad för dagen.
Vi vill ju att läraryrket ska få högre status och en del av det är ju att vi lärare ska ha ett gemensamt proffessionellt språk. Undrar vad skolministern skulle tycka om verbet "pluppa"? Antagligen det mest förekommande ordet i lärarrummet just nu. Låter det proffsigt?

Jag har inte tid just nu för jag pluppar.
Eller
Ska vi ses ikväll och pluppa tillsammans?

Nu blir det Greys och sen bingen.

God kväll!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback