Stockholm (Ninni)

Vi har haft ett helt perfekt dygn i stockholm. Så otroligt roligt vi har haft!
Här kommer en "liten" sammanfattning som Malin, Lotta och jag påtade ihop i bilen på vägen hem.

Vi har:
- Blivit inlåst på demensboende. (Lotta.) Pga detta uteblev Ninnis skjuts. Men det gick bra ändå. Lotta blev till sist utsläppt och Ninni kom till rätt adress.
- Kört vilse med en taxichaufför. Helt ofrivilligt fick vi sightseeing i stockholm. Vi såg mest bilköer.
- Virrat bort Dennis och Fredrik. De blev "tappade" i trafiken då Lotta gjorde ett hastigt påkommet filbyte. Pga detta tillbringade de ca en timme på E18 helt i onödan.
- Besökt väldigt många trevliga restauranger. Allt från lyxkrog till sunkigt hårdrockshak.
- Kommit på ytterligare tre utmärkta affärsidéer. OBS! Hemliga!
- Tittat på många vackra hästar. Både såna som hoppar högt och springer fint.
- Glömt bort att ringa Dennis och Fredrik. De fick stå och vänta utanför en taxi i regnet tills de fick vidare instruktioner om var vi befann oss.
- Blivit rörda och gråtit några tårar vid särskilt fina prestationer och segrar i Globen. Malin och Ninni alltså. Hanna retades...
- Kraschat en möhippa.
- Druckit alla delar ur kostcirkeln - det är viktigt att få i sig av alla tårtbitarna!
- Tagit emot fint vandringspris och minglat med celebriteterna i hästvärlden. Mest Lotta. Vi andra satt på rad 36892875 uppe i taket i Globen. Men vi såg jumbotronen bra!
- Skrattat åt Hannas roliga skämt. Hanna skrattade mest.
- Fått men för livet efter att ha sett en barnfamilj använda sig av en MER-flaska istället för att utnyjja SJ's fina toaletter. Det är så äckligt att man knappt kan tro att det är sant!
- Lärt oss hur man går stelbent. På så sätt undviker man hängrumpa då man åldras. Film finns i utbildningssyfte. Kommer snart på en blogg nära dig.
- Fått hysteriska fnissanfall a'la fjortis.
- Pratat med Magnus Samuelsson och förundrats över hur stor en människa kan vara. Vi blev så till oss att vi glömde fotografera.
- Varit stolta över våra lugna och beskedliga småsystrar.
- Hällt ut en drink i Ninnis handväska och en annan drink i Malins jackärm.
- Eventuellt sett Maia Hirasawa, men det kan även ha varit John Cleese.
- Fått en drink i ryggurringningen. Lotta, så klart.

Lite bilder kan jag väl tänka mig att bjuda på också. Först från kvällen igår...



 



 



I så lite bilder från dagen i Globen...



 



                 


Här blev vår stjärna Lotta utsedd till Årets Komet.
Vi var så stolta och Malin och jag fällde en tår eller kanske två.

Som sagt... En superhelg!
Tack alla underbara vänner!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja verkligen helt otrolig helg!!! Tack!



Men jag undrar...varför grät inte Hanna och Jonas??? Tycker inte de om mig lika mycket som du och Malin gör?



Postat av: Hanna

Jag grät när jag fick reda på att Lotta skulle få priset. Efter det har jag blivit stöttad ordentligt så att jag skulle klara dagen. Var nära att brista men är nöjd att jag klarade av eldprovet. Är sååå stolt över dig. Det vet du! Kul att ni kom upp tjejer. Ni är alltid välkomna och nu ser jag fram emot jul när jag kommer hem nästa gång. Kram kram

2009-11-30 @ 10:29:03
Postat av: Alexandra

låter som en toppenhelg...

2009-11-30 @ 11:15:32
URL: http://fiestadfogegard.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Sjöng inte Rebecca där?

2009-11-30 @ 15:36:56
URL: http://loovepeace.blogg.se/
Postat av: Jonas

Lotta, jag fällde ingen tår eftersom jag inte tyckte det minsta synd om dig! Att få silvertallrik och sitt namn inskrivet i historieböckerna, sitta o dricka kaffe bland societeten i VIP-rummmet etc. Nej här kom inga tårar, men jag blev väldigt glad för din skull!! Om du lovar att vara med på startlistan i Globen nästa år så lovar jag att förbeställa biljetter så jag slipper använda kikare och jumbotron!! :)



Jättekul att ni kom upp, det får vi göra om!

2009-11-30 @ 22:20:41
Postat av: Lotta

Hehe bra, jag var lite orolig ett tag!



Åh det känns jättelångt till jul!!! Hoppas vi ses innan!



kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback