Vasaracket 2009 (Ninni)

Igår gick den årliga badmintonturneringen Vasaracket av stapeln.
Idag har vi träningsvärk här i Karlsbo.
Tre timmars badmintonspelande sätter sina spår även hos den mest vältränade, konstaterade Per i morse medan han stapplade omkring som en gammal gubbe här hemma.
Sen skyllde han på en sträckning i vaden istället.

Som vanligt möttes ett gäng överladdade deltagare i badmintonhallen vid Cloetta.
En del var kaxiga och tog ut segern i förskott...
Se här:

Fjolårsvinnaren Andréa och segervissa Victoria.

Andra var coola, snackade taktik, fyllde på med energi och stretchade istället.


Fredrik, nytillskottet, och Kasperrrr.

Let the games begin!

Fem lag var med i turneringen. Alla mötte alla. Utom Malin som bara mötte Vidar.
Efter gruppspelet blev det först semifinaler och så sist final.


Här ser vi Vickan och Christer möta Fredrik och Jens.

Malin var domare, ibland med assistans av Vidar. Fast han hade i ärlighetens namn ganska dålig koll.


Stilstudie! Peka på bollen, brukade min tennistränare skrika. Jag tillämpade det här också. Med varierat resultat.
Här möter Martin "den oävervinnerlige" och Ninni " den suveräna" (och ödmjuka) Annika och Kasper. Det var en mycket jämn kamp som vi tyvärr förlorade i tiebreak i tredje set. Nästa år vinner vi. Martin och jag planerar nämligen att tjuvträna lite inför nästa år så att vi blir sådär perfekt samspelta.


Att psyka motståndarna är tillåtet.


Andréa är effektiv och stretchar och äter mellis samtidigt.


Här ser vi tre sportiga typer: Martin, Jens och Per.


Vinnarna (som vi för övrigt blev utslagna av i semin efter en VÄLDIGT jämn match) blev till sist Fredrik och Jens.
Men eftersom det egentligen är en mixturnering gav de bort bucklan till...


... Annika eftersom hon var enda tjej i finalen. Så var det med det.

Därefter blev det först bastu på gamla hilton - jag besparar er blderna från det... - och sen middag i palatset i Sturefors.
Efter mycket god middag spelades det guitar hero och sing star.
Jag hoppas kunna bjuda på bilder därifrån senare men Per säger att jag måste komma och kolla på nåt.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback