Tisdag. Eller Tissdag, som en del säger. (Ninni)

Effektiv idag, ni!

Först tandläkaren direkt efter jobbet.
Inga problem! Inga hål den här gången heller.
Men måste hon alltid vara så hårdhänt?
Man känner sig ju helt misshandlad i munnen efteråt.
Jag har gått hos samma tandsköterska i hela mitt liv - ändå har vi aldrig haft nån större respekt för varandra.
Jag ber henne ta det lugnt med tandtråden.
(Det är ju för guds skull tandtråd hon har i händerna. Ingen osttråd. Och jag är definitivt ingen ost!)
Sen trycker hon ner armbågen mellan mina rattar så att jag inte kan göra motstånd och börjar såga med sin tråd.
Blodet sprutar och jag försöker protestera.
Sen är det över för den gången.
Jag surar och svarar enstavigt.
Hon verkar nöjd och belåten över att ännu en gång ha vunnit en kamp.
Ja, jag kanske överdriver en smula.
Men jag måste nog byta tandis...

För övrigt sa hon väldigt glatt:
- Ja, nu när du är trettio så blir det ju lite dyrare med undersökningar.
Jag, som fortfarande surade över tandtrådsmisshandeln, svarade att jag inte alls är trettio år utan 29 år och två veckor.
Det spelade tydligen ingen roll.
Varför är det alltid så? När man ska betala nåt så räknas året man föds på. Men när det är kuliga grejer, typ ta körkort och gå på krogen, då är det det exakta datumet som gäller.
Att vara född sent på året har så här långt visat sig vara lite av en förlustaffär.
Men det kanske ändrar sig?!
:-)

Har även hunnit med en mängd ärenden på stan.
Jag var så snabb att jag till och med hann besöka Hanna på Handelsbanken.
Hon smugglade in mig i personalrummet, men när vi satt där och fnittrade som bäst kom kontorschefen med nån slags hot shotchef från huvudkontoret på besök. 
Hot shotaren började ta i hand och presentera sig.
Den mycket trevliga kontorschefen tittade konstigt på mig.
Det hela blev en aning pinsamt när Hanna fick erkänna att jag inte alls jobbade där.
Puh.. Vet inte hur jag hade fixat en diskussion om inflation och skit.
Kanske tur att Hanna ändå ska sluta...

Och så har jag ju varit hos världens bästa frisör också.
Eller frissa, som man sa på åttiotalet.
Carro är så himla rolig.
Hos henne får man både hårvård och stand up.
När hon inte sitter på den lilla rullstolen.
Då får man sit up.
Men det är också skoj!



Eftersom det här verkar bli en väldigt lång utläggning om min ytterst intressanta dag kan jag ju lika gärna berätta om Annas och min kvällsmat också.
Vi var på Chili och åt.
Anna beställde svart pepparsås till sin kyckling.
Det stod så på menyn.
Det var synd att de inte hade nån lila pepparsås.


Anna pillade upp sin mat i näsan.
Näevars.. Hon försökte läska mig med att hon fick zucchini i sin maträtt. Men jag var inte avis..


Jag hade nämligen ett hårstrå i min mat. Dock mitt eget. Hoppas jag...

Så.
Det var nog allt.
Nu är det dags att sova.

God natt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Fy fan vilken jävla bild, jag ska börja använda papp-påse på huvudet - ALLTID.



Postat av: Jill

Så fin du var i håret! Inte bara rolig frisör då utan duktig också.

Jag gillar inte heller min tandläkare som alltid är sur, som tur är ses vi inte så ofta då jag har bra tänder. Men när jag i höstas hade problem med min visdomstand var hon så dum och hårdhänt att jag nu beslutat mig för att byta.



2009-01-14 @ 08:51:05
URL: http://www.wegerup.blogspot.com
Postat av: Jill

Vad fin du var i håret! Duktig frisör och inte bara rolig.



Jag har beslutat mig för att byta tandläkare då jag har en som är sur och hårdhänt, och även om vi inte träffas så ofta eftersom jag peppar-peppar, har bra tänder så har jag fått nog.

2009-01-14 @ 08:53:48
URL: http://www.wegerup.blogspot.com
Postat av: Hanna

Min tandläkare tar inte mig på brösten men däremot uppskattar jag inte när hon liksom lutar sig över mig vilket innebär att hennes liksom hamnar på mig...hmmm nu kanske det är många killar som undrar vilken tandläkare jag har? En av de två som finns i Mantorp kan jag tala om! Ja för i Mantorp har vi faktiskt flera stycken. Mantorp är STORT!

2009-01-14 @ 08:56:29
Postat av: Hanna

Glömde tala om att ditt besök på banken var mycket uppskattat!

2009-01-14 @ 08:57:57
Postat av: Lotta

Ganska lätt att gissa att tandläkaren heter nåt som börjar på S och slutar på olweig... Hemska människa. Jag slutade hos henne efter en synnerligen brutal misshandel av min mun...



Fin du blev i håret! kram

2009-01-14 @ 20:35:12
URL: http://charlotteesping.blogg.se/
Postat av: Jonas

Jag alternerar mellan två tandläkare. Jag tar den som har tid när jag är hemma i Norrpan, funkar jättefint! :)

2009-01-14 @ 23:00:37
Postat av: Ninni

Anna: Om du ska ha en påse på huvudet när du går på stan så får du nog hitta nån annan att gå med...



Jill: Tack! Blir man bitter av att vara tandsköterska tror du? Jag får nog göra som du och byta.



Hanna: Ja, de kunde ju inte sparka dig iaf eftersom du redan har sagt upp dig.. ;-)



Hanna och Jonas: Tänk, det finns två olika tandläkare här också. Mantorp är lika stort som Norris! Wohoo!



Lotta: Hahahaha. Du har SÅ rätt! Och tack!



Kram på er!

2009-01-15 @ 22:18:23
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback