Sushikväll (Ninni)

Jaha. Då blir det till att öppna sushirestaurang då.
Det vore synd och skam att undanhålla min talang från omvärlden.
Ni ser ju själva!
Det ser ut som en infödd japan skulle ha lagat till den här sushin.



Men ok.
Jag tar det från början.



Hanna - eller mästaren, som hon kallas i sushikretsar - skulle lära oss att tillaga sushi.
Jag var en ivrig elev.
Per och Jonas.. nja.. de pratade nog helst om motorer och förgasare och sånt.
Men lite spännande tyckte de nog allt att det var.



Se här hur elegant hon blandar till risvinäger och socker så att riset ska bli klibbigt och bra.



Jonas var extra fin i mitt tomtemorförkläde.



Skära skära havre.
Eller morötter, gurka, avocado, hummer och lax.



Per och Jonas gjorde jumborullar.
Hannas och min sushi var lite mer feminin och ... fin. 



En tjejsushi och en killsushi. (Försök gärna säga det snabbt!)



Det färdiga resultatet.
Ja, jag vet. Firren ska egentligen ligga i mitten i rullen men jag är ju trots allt nybörjare.
Det blev kanongott.
Kikkobar kan klappa ihop nu.



Jonas hade med sig sin kompis Nyckelpigan.



Tyvärr gick Nyckelpigan en ond bråd död till mötes då han (ja, vi hann bestämma kön) störtdök i Jonas wasabi-soya.



Jag känner mig inte längre arg på Jonas för att han snor med sig Hanna upp till sthlm.
Ifall nån undrade.
Hanna och jag har haft distansförhållande förut så det ska nog gå bra även den här gången.
Jag får helt enkelt masa mig upp till huvudstaden lite oftare.


Ragge fick inte göra nån egen sushi.
(Han brukar ju alltid kissa på sin ena framtass, och sån ohygien vill vi inte vara med om i köket.)
Men han smakade gärna på alla andras sushi.

Sen spelade vi spel halva natten.
En mycket rolig - och lärorik! - kväll.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Tack för igår, var mycket trevligt! Lite synd på nyckelpigan bara... :)



Håller helt med dig, att ni får komma upp till Stockholm lite oftare. Nu har jag varit i Linköping ganska många gånger och du har bara hälsat på en gång i Stockholm... :) Vi ska bara se till att skaffa en större lägenhet först!

2009-01-18 @ 22:58:26
Postat av: Alexandra

vi kommer gärna och testar din goda sushi =) de såg jättegott ut. kram

Postat av: Hanna

Jag tackar jag med! Vilken trevlig kväll! Vi lovar att komma och besöka er ofta och ser fram emot att få bo i ert fina gästrum. Iallafall när komradion är på plats så ni kan meddela oss om att frukosten är klar:-)

2009-01-19 @ 15:42:45
Postat av: Ninni

Jonas och Hanna: Det var kalastrevligt! Som vanligt, med andra ord. Lovar att installera kom-radio.

Alle: Absolut! Ni blir snart inbjudna på sushikväll!



KRAM

2009-01-20 @ 19:58:46
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback