På tåget 23:30 till Mjölby (Anna)

Ni vet ju att tågvärden brukar säga:
Välkommen ombord. För biljettköp samt information får ni själva uppsöka tågvärden som sitter i mitten av tåget. Vi önskar en trevlig resa.

Idag lät det så här:
Välkommen ombord på tåget till Mjölby. Jag vill vil påminna er om att det är eran egen skyldighet att uppsöka tågvärden. Trevlig resa.

Därför uppsökte jag tågvärden. Jag hade ju druckit en och en halv folköl och var på ett vitsigt humör.
- Du sa att man skulle uppsöka tågvärden, sa jag.
- Ja. Vart skja du? frågade hon.
- Till Mantorp. Fast jag har ju ett sånt här periodkort, sa jag.
- Jag menade ju såklart om man behövde köpa biljett, fräste hon tillbaka.

Jag gick därifrån och fnissade åt min egen finurlighet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

pappa upp i dagen!

2009-02-05 @ 08:47:33
Postat av: Tania

Ha ha ha, nästan lika kul som det med hoppsan kerstin! (som för övrigt fick min kompis zandra att skratta högt)

Postat av: Johanna K

Klockrent! Sånt där som fler av oss bara önskar att vi gjorde men tanken blir aldrig nåt mer än just en tanke.

2009-02-05 @ 12:24:56
URL: http://banditgrrrl.blogg.se/
Postat av: jennifer

hahah så jäkla bra:)

2009-02-05 @ 16:56:07
URL: http://jeenniifer.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag vill inte skryta, men jag är ganska nöjd med den... :)

2009-02-05 @ 23:00:28
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Åsa

Väldigt mycket Pippi Långstrump över den;-)

2009-02-06 @ 22:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback