... (Ninni)

Så var den första intensiva arbetsveckan slut. Det har varit en bra vecka men det har känts motigt att börja jobba igen. Vemodigt att sommaren tog slut så fort. För visst känns det som om sommaren är slut? Jag fick plocka fram vinterjackan igår kväll när jag skulle promenera Ragge. Och även om värmen kommer tillbaka så betyder det inte längre sol, bad och lata dagar på en berghäll i skärgården.

Men så, tidigt imorse när jag var morgonsur och inte alls sugen på att jobba, fick jag syn på den här dikten som jag har fått av en elev.



Kristin.
Snäll, Vacker
Leker, Charmar, Ler
Glädje!
Fröken





Jag läser och blir alldeles varm i hjärtat. Det är det där ordet GLÄDJE som får mig att känna just det, enormt mycket glädje. Mina elever tycker att det är en glädje att få vara i skolan (oftast..) och jag tycker att det är en sann glädje att få vara med dem (oftast...). Vad mer kan man önska av ett yrke, egentligen?

Nu ser jag fram emot att börja jobba" på riktigt" på måndag - men först ska jag njuta av en helt ledig helg.

Kommentarer
Postat av: maria

cute! bra att spara sånt till dem dagar det inte är klackarna i taket.

2009-08-16 @ 11:54:35
Postat av: Ninni

Absolut. Jag har satt upp lite sånt här på väggen vid mitt skrivbord. Jag kallar det för min pepp-och-ego-vägg. Bra att ha regniga dagar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback