Det går bra nu! (Ninni)

Utställning i Vidingsjö i det underbara vädret idag.
Och åter igen blev det placering.
Men jag tar det väl från början.

174189-1894
Ninni och mamma, Ragge och Joppe. Anna är fotograf.

174189-1895
Snygging! Ja, Ragge är ju också ganska fin.

174189-1896
Joppe skötte sig över förväntan på bordet. Han verkade drabbas av akut höjdskräck och stod som fastnitad.

174189-1897

Mamma och jag var inne tillsammans i första rundan och vi gick både vidare med HP och mycket fin kritik. På Joppes stod det bland annat  "mycket lovande hane", och det var ju fint att höra. Ragge fick mycket beröm för sitt vackra huvud och sina fina färger. Jag blev väldigt glad över att det stod att han hade korrekta öron. Han har ju varit lite av en Dumbo men han har kanske växt i dem nu.

Sen blev det vänta, vänta, vänta. Men det hade vi inget emot en vacker dag som denna. Anna hade med sig sin nya baden-baden så vi solade, läste, fikade, löste korsord och lite annat. Och så fick vi lite besök!

174189-1898
En av morfars vanligaste poser. Han signalerar att han inte hör vad man säger till honom.

Morfar Stig tittade förbi. Han är gammal hundmänniska, även om utställningar kanske inte riktigt är hans te-kopp. Brukshundar i allmänhet och schäfrar i synnerhet var mer hans grej, många SM-vinster har det blivit genom åren.

Så blev det till slut dags för final! Valpar 4-6 månader, och alltså Joppe, var först ut! Go Joppe! Eller Hoppe som vi brukar kalla honom. Ni kan aldrig gissa varför.

174189-1899
Se så fint han ställer upp sig! Femton hundar i finalen - fem blir placerade.

(Ursäkta, men titta på hon bakom mamma. Har hon stoppat in hela handen i hundens rumpa?)

174189-1900
Sju hundar kvar - fem blir placerade. Kom igen Hopp-joppe!

174189-1901
Sex hundar kvar - fem blir placerade! Heja heja!

Men tyvärr. Där tog det slut. Nedrigt att åka ut som sista innan placering. Lite som att komma fyra i OS, tyckte vi. Men mamma var väldigt nöjd, och Anna och jag också egentligen!

Ragges tur!
174189-1902
Många fina hundar i finalen! Jag hamnade bredvid Anne och jag hoppas att det inte förstörde hennes dag. Iris blev nämligen väldigt glad över att se Ragge och tyckte att det vore intressantare med lite lek än utställning. Fast hon stod väldigt fint ändå.

174189-1903
Raggarn tyckte att det var i varmaste laget. När man blir varm blir man trött, så han passade på att sova lite samtidigt som han stod fint.

174189-1904
Ylvas mamma Anita. Hon är 80 plus och blev femma med sin tax. Väldigt imponerade!

174189-1905
Stiliga Ragge blev.... (trumvirvel)

174189-1906
TREA! (trumpetfanfar och publikens jubel!)

Sammanfattningsvis en mycket bra dag! det stör mig lite att jag inte har anmält mig till några större utställningar. Men jag får sikta in mig på Borås i Juli. Och om två veckor är det Sharpman. Bäst att köra på nu när vi har flyt och Ragge är en sån pudding.

Nu ska jag ta mig en starköl!

Edit: Jag glömde ju att skriva att även Anna var en vinnare. Hon köpte två lotter och vann på båda. När hon vann på den första var hon på toa så jag fick välja pris. Jag valde en deckare av Karin Alvtegen. När Anna valde själv fanns det inte så många priser kvar. Hon tog två fina kattkrukor med kaktusar i. Anna tyckte att de var så fina att hon ville dela med sig av deras skönhet. Nu står de därför i fönstret i hennes trapphus. Anna är såå generös!

Kommentarer
Postat av: Arvid

Bra gjort av alla tre. Joppe och främst Ragge av naturliga skäl. Och till dig Ninni, som lyckades få ett inlägg om en hundutställning att bli spännande.

2008-05-10 @ 20:46:32
Postat av: Ninni

Hahaha! Om man läser inlägget med heliumröst blir det nog roligt också!

Postat av: arvid

Om man läser dödsannonserna med heliumröst blir även det roligt. Är det nån som sett Grys bröst, jag har letat överallt. Oj! Där var de, över hela TV:n.

2008-05-10 @ 21:19:36
Postat av: Lotta

Grattis till placeringen!

2008-05-10 @ 22:54:56
URL: http://www.charlotteesping.blogg.se
Postat av: Helene

Halloj Sysslingar!

Tänk nu har även jag hittat den eminenta sidan så nu kan man hålla koll på släkten hi, hi!

Grattis Ninni till Ragges framgångar nu är det väl dags att du tar dig an dom officiella utställningarna och jag hoppas vi ses på någon i sommar.

2008-05-11 @ 14:18:06
Postat av: Anonym

Anna! Hur går det med din basilika, lever den?
malin

2008-05-11 @ 20:37:32
Postat av: Ninni

Hej Helene!
Vad skoj att höra ifrån dig! Hoppas att ni har det bra!
Jag har ju inte anmält mig till så många officiella utställningar. Vi är anmälda till Borås, Norrköping och Askersund. Hoppas att vi ses på nån av dem!
Kramar från hela familjen.

2008-05-11 @ 22:55:12
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Kennelpojken

Bra blog som kan förbättras med mer Joppe och lite mindre med Ragge, han är ju ändå så mycket äldre!! Tänk på att förbättra Joppes sjävförtroende så det blir ett jätteego med hjälp av er, glöm inte att ni oxå har ett ansvar för honom.

2008-05-20 @ 16:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback