Dagen då jag glömde kameran hemma (Ninni)

Dagen började med att jag läste Emma Hambergs Mossvikenfruar. Det var en ganska fjantig bok och jag fick en väldans massa flashbacks till mellanstadietiden då man läste Tvillingarna. Kommer ni ihåg Tvillingarna-böckerna? De skrevs i nån slags fabrik och det kom ut en ny bok typ varannan vecka. Varje bok handlade om ungefär samma sak och tog högst två timmar att läsa ut. Elisabeth var alltid lite avis på Jessica för att hon var mer poppis. Jessica var i hemlighet lite avis på Elisabet för att hon var så stabil. Och alla amerikanska killar verkade vara galet snygga. Vi har en bokhylla i källaren med ca 130 sådana böcker. (Och då överdriver jag faktiskt inte.)

Sen bar det av på en väldig hälsosam tur till lkpg. Vi åt pizza till lunch och lakritspuck till efterrätt. Sommarens första glass. (Jag är ju ingen sötsaksmänniska tyvärr. Eller det kanske är bra.)

image1907





En lakritspuck!

På väg hem från stan plockade vi upp Anna och begav oss ut på en spontanvisit hos familjen Thellhagen. Killarna var macho-macho-men och mekade med en gräsklippare och Anna och jag fick en nära titt på Alexandras bröst. Det är alltid en härlig syn. Ragge passade också på att skrämma livet ur åtta veckor gamla valpen Elvis. Jag trodde inte att en sån liten hund kunde skrika så högt.

image1908







Ett par bröst. Dock inte Alexandras för jag kunde inte hitta dem på nätet. Lyckligtvis.


Sen åkte jag hem och försökte sola en stund. Det gick inte så bra för det blåste halv storm ute. Istället gick jag in och styrde lite med gymnastiklägret som vi ska ha 1/6. Det ska bli kul och kan kanske stilla lite av den värsta gymnastikabstinensen.

image1909
En gymnast.

Ikväll har vi varit på grillmiddag i Viby hos Malin och Jens. Eller Marrlin som vår kära au-pair-familj envisas med att kalla henne. Pappa Conny som var gräsänkling fick också delta på ett hörn. Det var som vanligt delikat mat. Bland annat bjöds det på dagsfärsk östgöta-sparris (och det vet vi ju alla vad det ger för följder...). 

image1910
Lite sparris. Om den är östgötsk vet jag inte.

Imorgon är det studiedag. Vi ska cykla. Var eller hur långt vet vi inte, men kul blir det säkert.

image1911
En damcykel.

En god natts sömn önskar jag eder alla!

Kommentarer
Postat av: arvid

Tur att du åtminstone lyckades hitta ett par bröst på internet. Jag tycker annars att det är svårt att hitta sånt på nätet.

2008-05-12 @ 00:21:53
Postat av: Alexandra

va skönt att mina bröst inte fanns på internet =)

2008-05-12 @ 07:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback