I Linköping en sväng (Ninni)

Det fick bli en sen spontanmiddag i lkpg ikväll.
Den enda nackdelen med värmen är att man inte blir hungrig.
En del skulle kanske säga att det är en fördel, men mat är gött så jag tycker att det är en nackdel.
Annars finns det inga som helst nackdelar med värmen.
Det är BARA underbart.

Jo. När vi stod där på torget, Per och jag, och velade som mest om var vi skulle äta, dök Stefan upp som värsta inkastaren på en klubb vid medelhavet. Han satt på Mörners och dit skulle vi självklart följa med. Det var ju så roligt att träffa oss och alldeles för länge sen, tyckte Stefan. Så vi följde med och det var jättetrevligt att träffas. I ca fem minuter. Sen var nämligen Stefan tvungen att gå hem till sin flickvän. Hmmm...

Kvar blev vi i alla fall och vi träffade flera bekantskaper som vi inte har sett på länge.


Stefan (jag hann precis ta ett kort innan han gick hem) och Per.

Vi åt ganska äcklig mat och jag drack ett glas gott vin. Per körde.

Sen tog vi Ragge på en promenad. Han är alltid angelägen om att inspektera lyktstolpar, skyltar och elskåp när vi är i stan.


Här hade tydligen en snygg tik passerat.


Och så en dubbelkiss.

När vi skulle åka hem var jag kissnödig (ovanligt..) så vi åkte vägen förbi muséet och kollade om Jens hade öppet. Det hade han och det såg ut som om de satt och fikade där inne. Per började tuta för att påkalla deras uppmärksamhet och då började en tjej på andra sidan gatan vinka febrilt. Hihi, fnissade Per och konstaterade att tjejen nog tog åt sig av hans tutningar.
Tjejen visade sig vara Anna på väg till tåget för att åka hem.
Vi plockade upp henne och stannade därefter till hos Jens. Jag gjorde stora hoppsasteg in i restaurang och skulle precis till att ropa något icke rumsrent när jag insåg att det inte alls var Jens och hans kollegor som satt vid bordet. Det visade sig vara några höjdare från saab som pratade very importent business med några utländska kunder. Jens själv serverade avec och var väldigt korrekt i sin yrkesroll. Det blev lite pinsamt, alla tittade väldigt undrande på mig men återgick sen till att se viktiga ut. Jens var tacksam att jag hann hejda mig i sista sekund. Det räckte nog med att jag kom inhoppsande som värsta sprattelgubben.

Sen åkte vi hem, Per, Anna, Ragge och jag.

Annars har dagen varit bra!
Fint besök har jag haft. Först av Hanna och sen tittade Malin förbi.
Undrar just vad morgondagen har att bjuda på.
Några timmars hemmajobb och en presentletarrunda är det enda som är planerat.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

"men så snart jag kan ska dela med mig av den här fantastiska historien."'



Dela med dig av den fantastiska historien från förra blogginlägget! :)=

2008-06-05 @ 01:49:32
Postat av: Ninni

Du får hålla dina hästar ännu ett tag, min anonyma vän. Lovar att det kommer så snart det bara går.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback