Ehh.. Ursäkta? (Ninni)

Har skummat igenom några olika artiklar om matchen.
Men det är så konstigt.
De flesta krönikörer och reportrar verkar ha sett en annan match än jag gjorde.
Eller?

Jag tycker att Sverige hade 20 minuter av matchen. Men det räcker ju inte särskilt långt.
Och vi har antagligen EM's mest passiva förbundskapten.
Bussigt, till exempel, att byta in Källström i 85e minuten. Då hinner han ju prestera mycket.
För övrigt känns det ju verkligen logiskt att en kille som Svensson får speltid när vi har såna som Källström.
Jag menar, Svensson spelar ju i allsvenskan for crying out loud.
Källis (som vi brukar säga) är ju bara en av de bättre i franska ligan.
Det är nog så, att så länge Lagerbäck är chef blir det inte särskilt mycket speltid för Källström.
Sen är det möjligt att han är bättre i klubblaget än i landslaget, men han får ju aldrig chansen.
And don't even get me started on Rosenberg. (Vars fysik nog är sämre än farmors..)
Vad var det för ett byte egentligen?
Och sen finns det ett gäng grejer till som jag gärna skulle ha ändrat på, men det är ju faktiskt inte säkert att Sverige hade vunnit för det. Plus att det hade blivit ett väldigt långt och tråkigt inlägg.
Men dålig coaching var det.
Faktiskt.

Sen kan man tjafsa hur länge som helst om den där frisparken innan sista målet.
Spanien var faktiskt värdiga vinnare.
Och Sverige slapp ju ändå en straff... (Eller två?)

Vi har i alla fall varit hos Anna och haft trevligt.
Trots förlusten.
Jag har blivit itvingad en massa öl.
Därav ett inlägg fullt av engelska och ironi...
Jag blir tydligen sån vid alkoholintag.
Dessutom finns det tydligen nån regel om att man måste shotta om det blir mål.
Tur att det inte blev fler.

Så här såg det ut hos Anna:

1-0


1-1


2-1


5 min efter matchen. Jag, Tania, Frida, pappa, Per och Ragge. Arvid har simmat ur bild och Anna är fotograf.

Ja ja.
Nu får vi hoppas på vinst på onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback