Hoppelihopp (Ninni)

OJ!!!
Vad kul jag har haft ikväll.

Hanna och jag red bort till Norlings för att hoppa.
Vi är inga hopp-proffs direkt.
Hanna rider mest dressyr och senast jag hoppade var jag nog femton år.
Men vad duktiga vi var!
För att inte tala om hur duktiga hästarna var!

I och för sig kan man säga att jag trillade av två gånger.
En gång på riktigt och två gånger halvt.
Då satt jag framme på Abbes öron.
Lyckligtvis är Abbe en snäll häst.
Istället för att dra ner huvudet så jag åkte av, höll han emot med halsen tills jag var på plats i sadeln igen.
Och det bästa var att det inte ens var läskigt att trilla av.
Det var nästan lite kul, det också.
På nåt konstigt sätt.
Särskilt för de som tittade på...





Hindret ovan är faktiskt en meter.
Det tycker jag var tufft av mig.



Ooops...
Det där med avstånd är inte helt enkelt...



Erkänn att ni blir lite impade nu?
:-)



Och se så snyggt det här ekipaget hoppar!
På tisdag ska Hanna hoppa clear round till sitt gröna kort i fälttävlan.
Det kan ju alla se här att det inte kommer att bli några som helst problem!




Hööögt över!



Tack Kicki för att jag har fått rida Abbe under din semester!
Jag hjälper gärna till igen!

Kommentarer
Postat av: Cici

Jag är impad! Tut tut

2008-07-24 @ 22:49:01
Postat av: Alexandra

jag är osså impad. Glöm nu inte bort att du måste bjuda på tårta =)

Postat av: Ninni

Haha... Tårtan, ja!! Det hade jag glömt! Måste fixas!

2008-07-25 @ 09:36:43
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vad ni är duktiga! Jag vågar INTE hoppa så där högt! kram kram

2008-07-25 @ 10:32:19
URL: http://charlotteesping.blogg.se/
Postat av: Jill

Hej Ninni och tack för senast. Det var så roligt att ha er hos oss och att träffas efter alla år.

Nu måste vi ses lite oftare.

Låter som att ni hade en bra tripp sedan också. Härligt. Och så häftigt det ser ut med bilderna. Om det nu ska vara hästar så ska det absolut vara hinder och hopp. =)

Kramar

2008-07-25 @ 11:08:42
URL: http://wegerup.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback