Grillfest (Ninni)

Igår hade Linda och Gavin ordnat med bbq i Bestorp.


I Linköping gjorde vi ett snabbt stopp på systembolaget samt stuffade in ca 300 kg killar i baksätet.

Väl framme möttes vi av Linda och Gavin, solsken och bubbel.
Festen hölls i Sten-Åke och Britts helt underbara sommarhus. (Eller Sten-Britt, som de antagligen skulle ha kallats om vi hade bott i LA.) Det var under ombyggnad men det som var gjort så här långt var fantastiskt fint.

Vi placerade oss på båtbryggan och hade det bara härligt.



   
Jag och Linda. Daniel, Per och John.
   
Bo-Jonas. Jonas. Gavin och Pers rumpa.

John visade sin...
   
... bästa sida?



... och sin lite sämre sida?

Sen kom Daniel och Jonas på att de ville paddla lite.


Linda berättade att kajakerna var helt suveräna och och de var omöjliga att slå runt med.
Det stämmer säkert - för alla utom Daniel och Jonas.


Det var det där med att komma i som var det kritiska momentet.
Först vippade Jonas...


... sen vippade Daniel.
Till allas stora gädje.
Omöjliga att slå runt med, var det ja.

Sen gick det lite bättre!


Under tiden som det här spektaklet pågick började Gavin med maten.
Kött, kyckling och primörer skulle grillas.



Det är nåt speciellt med att se riktiga kockar jobba.
Gavin hade gjort en mice en place som hade funkat på de flesta topprestauranger.
Okej. Helt ärligt nu. Hur många av er läsare är så här välorganiserade när ni grillar hemma?


Jag erkänner. Per har det inte så här välordnat när vi grillar.

Sen åt vi och mofsade i oss. Tog tabberas på alla faten. Tyärr var vi så glupska att jag inte hann/glömde ta några bilder på den vackra och goda maten. Ni får låtsas.



Hanna och Jonas var ihop i typ sjuan. Ingen av dem gjorde slut, utan det rann bara ut i sanden. Tekniskt sett kan man alltså säga att de fortfarande är tillsammans. I alla fall valde vi att se det så...


Anna var lycklig över att hon var låg och kunde smälla i sig choklad.


Per och John.


Linda och Jonas.


John spexade till det lite. Som vanligt, med andra ord.

Sen tog Gavin idolbilder på Anna och mig och tyvärr lovade jag att publicera samtliga.
Håll till godo.
   

                      

Avslutningsvis vill jag bjuda på ytterligare två miljöbilder från Sten-Britts vackra trädgård.




Den här "dammen" var så fin med stenmuren, rosorna och den effektfulla belysningen. Anna ville bada i den eftersom det var ganska kallt i sjön, men jag tror inte att det hade uppskattats. Det fanns en pytteliten nackdel dock. Ett väldigt fint vattenfall porlade nedför berget och ner till dammen med ett svagt - men konstant - skval. Jag fick därför springa och kissa hela kvällen.

En underbar kväll med underbart sällskap.
Tack! säger systrarna.


Kommentarer
Postat av: anna

Du glömde avsluta inlägget med historien om hur jag var utelåst när vi kom hem. Och hur jag som vanligt tjöt och "hörde katterna ropa på mig".(Ja, de kan tydligen det...)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback