Min väg till jobbet ELLER kalla mig sexy babe (Anna)

De flesta dagar promenerar jag till jobbet. Mest för att det är pyspunka på min cykel. Men lite för att det är trevligt med en liten promenix på morgonkvisten. Det kan hända rätt mycket under den 12 minuters långa färden till jobbet ska jag säga. Idag skedde följande:

Jag gick hemifrån vid halv elva. Först går jag förbi ett dagis och är barnen ute där brukar det alltid komma nån snorig unge fram och fråga vad man heter alternativt slänga sand på en. Idag var det dock lugnt på dagiset. Men vid högstadieskolan som är nästa passage stod det ett gäng killar ute och såg lite allmänt tuffa ut. Först cyklade det förbi en kvinna i säkert 30-års åldern och en av killarna skrek: Öhhhh kärring. När jag sen knatade förbi skrek samma kille: Sexy babe. Jag blev lite chockad. Det fanns ingen annan i närheten så det var uppenbarligen till mig de skrek. Förmodligen var det min jättestora jacka eller min Kånken-ryggsäck som gjorde dem lite upphetsade. Men glad över att det fortfarande få kallas för sexy babe bland 15-åriga killar gick jag vidare.

När jag kommit över hamngatan hamnade jag då efter en kille som gick och harklade sig och spottade snor som han drog upp från magen ungefär. Det var jätteäckligt. Jag tycker att snor är väääldigt äckligt. Det värsta som finns är folk som snyter sig offentligt. Har de dessutom en tygnäsduk för multibruk blir jag spyfärdig. (En gång kom det in en kille på jobbet som frågade mig om jag hade en näsduk eller nåt annat han kunde få låna att snyta sig i.) Som tur var vek snorkillen av vid Claes Ohlssons.

Då hände det nåt ytterst oväntat och något som jag aldrig varit med om förut. Jag möter en femtioårig man i kostym. Precis när han går förbi mig lägger han av världens jätterap! Jag blir alldeles chockad och vänder mig om och blänger och han vänder sig om mot mig och ser ytterst förvånad ut. Vi var nog lika oförberedda på det där båda två.

Sen hände det inte så mycket mer av intresse. När jag kom fram till jobbet stod paketkillen från posten där och väntade på mig, för jag var först. En gång när Pelle tog emot ett paket av honom så kom jag till jobbet. Då sa paketkillen: Nu får du ju två paket med godsaker. Jag ska väl va glad över att han kallade mig för godsak. Men jag känner mig mest förolämpad över att han kallade mig för paket.

Kommentarer
Postat av: arvid

Gud vad sjukt. EXAKT samma sak hände på vägen till jobbet för mig med. (så när som på att det var jag som skrek sexy babe, och att det var jag som rapade)

2008-01-30 @ 08:15:01
Postat av: Anna

Haha... Nej jag kan inte komma på nåt roligt att svara. Hatten av till dej. Du vann.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback