Konsert med Åsa Jinder (Anna)

Vilken grej jag har varit med om idag va? Jo, våran lilla kyrkokör har haft konsert med Åsa Jinder. Det är alltid roligt när kyrkan är fullsatt. Och det var den ju för en gångs skull. Det var jättekul! Roliga låtar och så. Vi sjöng:

Härlig är jorden
Gå, Sion, din konung att mmmmmmmmmöta
Nu tändas tusen juleljus
Stilla natt
Det är en ros utsprungen (tråkig, och gick väldigt dåligt)
Gläns över sjö och strand

Sen spelade Åsa och nån rolig tjomme lite själva. Sen sjöng vi:

Stilla ro och nära
Rör vid min själ (You raise me up på svenska)
Koppången

Bra reportoar va? Nu önskar ni väl alla att ni va där? (Jag har bestämt glömt en låt nu, men jag kanske kommer på den sen.)

Det bjöds även på fika i församlingshemmet innan.

image1335
Jag satt med mamma, Birgit, Gunilla, Mia A, Susanne, Mia J och nån från Tollstadkören.

174189-1334

Mamma blev som vanligt inte så bra på sitt kort. Men hon var glad! (Var glad, var glad, var glad i din herre och gud.)


Kommentarer
Postat av: Ninni

Tur att jag inte var med för då hade vi fnissat ihjäl oss när vi skulle sjunga mmmmmmmmmöta och mamma Eva hade blivit arg och det hade blivit allmänt dålig stämning i kören...

Postat av: Mamma Eva

Tror jag inte alls...!

2008-01-06 @ 21:31:29
Postat av: Ninni

Hade du ju...
Puss.

2008-01-07 @ 22:10:48
URL: http://kellandersisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback