Taket: Dag 1 (Ninni)

Imorse kom snickarna hit klockan sju.
Pigga och glada var vi redo att ge Karlsbo en rejäl ansiktslyftning. (Alla utom Ragge som fortfarande led lite av ostbågeorgien..)

174189-1726
Before: Karlsbo i arla morgonstund.

174189-1727
Gamla tegelpannorna av!

174189-1728
Nya pannor på väg upp.

Per har ännu inte hunnit döpa sin nya, festligt orangea maskin.
Vänligen bidra med namnförslag!

174189-1729
Jag kände att jag inte hade jättemycket att bidra med när det gäller att lägga nytt tak. Men jag fick massor annat gjort. Bland annat har jag grundmålat gäststugans fönster. (Observera att Ragge tydligt fortfarande besväras av ostbågemage. Han ser minst sagt hängig ut..)

Imorgon kommer snickarna klockan sju igen.
Bäst att vara på hugget då!
Det färdiga resultatet får ni förhoppningsvis se imorgon kväll.

Kommentarer
Postat av: Linda

Att namnge saker är lite av det bästa jag vet...särskilt tycker jag om att döpa saker till Åke...så även denna maskin=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback