Den stackars handen (Anna)

Ja det var ju olyckligt det här. Men som tur vad är det ju iallafall vänster hand. Fast man använder väldigt ofta båda händerna har jag märkt. Jag känner mig allt lite hand-ikappad nu.

Jo det var alltså så att vi gick på händer på gymnastiken. Det var vid kvart över nio. Min hand vek sig fel och det smällde till i den så att man hörde att nåt gick av. Ja det gjorde ont, men jag spelade lite cool och låtsades som om det inte var så farligt. Men när jag fick svimningskänslor och domningar i handen var jag tvungen att gå och sätta mig. Med följde Therese som jobbar på akuten. Hon ringde och hörde hur det var på akuten och eftersom det var relativt lugnt så åkte vi dit, även om jag insisterade på att vi skulle åka hem.

image1715

image1716

Så det blev lite väntade och sen lite röntgen. Sen konstaterades det att den var av. Så då blev det gipsning. Sen kom vi hem framåt två-hugget.

image1718

image1719

Vilken vän Therese är som satt med mig i nästan fyra timmar på akuten. Helt fantastisk! Dessutom gipsade hon mig och gav mig smärtstillande.

Däremot blev det inget Ullared för Frida ville inte köra. Taskigt va? :) (Vi hade ju den underbart körvänliga bank-bilen dessutom, med sagoband och djurdofter...) Jag som ville köpa filmer och kanske lite vantar. Linda ville inte köra hela vägen själv, och det förstår jag. Så Frida satte käppen i hjulet för vår Ullareds-resa kan man säga. Nu får vi åka när mitt gips är borta.

Imorn ska jag förmodligen operera handen, för fingrarana är vridna. Så då får jag nytt gips. Det ska bli spännande.

Ikväll är det hockey. Nu måste klubben vinna!

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars stackars dig!! Jag lider verkligen med dig och ja, det var synd på ullaredresan men det finns ju kvar! Då får vi längta en månad till! Bara en sån sak=) Och i mit fall spara mer pengar. Jag kommer gärna och hälsar på! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback