Daniels 30-årsfest (Anna)

Igår var det jävlar i mig fest. Det kan man säga utan att ljuga. Daniel fyllde 30 och hade ställt till med stort kalas. Det var god mat, rolig underhållning och karaoke. Vad mer kan man begära?

Jag, Ninni, Cici och Hanna H åkte dit ihop.

image740

Det bjöds på lite välkomstdrinkar och liknande. Sen var det dags för mat. Ett litet krux var att serveringspersonalen inte hade kommit. De kunde inte. Alla fick hjälpa till efter bästa förmåga. Utom Cici som var lite för packad. Vi vågade inte låta henne bära tallrikar.

image741
Daniel håller sitt välkomsttal.

image742
Helena i sin, enligt Daniel, alldeles för korta klänning.

image743
Magnus var min bordsherre. Han är skitrolig. Vi hade det fantastiskt på vårt roliga (men inte så snygga...) hörn.

image744
Ninni och Oskar. We like Oskar. Han är så bra på att cykla.

image745
Alexandra var där och förgyllde oss. Eller iallafall vår tillvaro. Vacker som en vårdag.

image746
Som jag redan har sagt var Cici riktigt full. Ja, fullast på festen kan man säga utan att ljuga. Efter att ha spillt ner den hemliga gästen tre gånger och skrikit tjoho vid fel tillfäälen (och även försökt hångla med mig) så fick Daniel komma och hämta henne. Haha, hon blir som en lång rolig stör när hon är full. Man skrattar så man kissar lite i byxan.

image747
Daniel var jättehot på Cici när han hämtade henne...

image748
Jag och Daniel provade dansgolvet. Det fick godkänt. Mer än man kan säga om våran dans.

image749
Jag hittade Johanna i festvimmlet. Det var roligt!

image750
Den hemliga gästen (och även Ninnis bordsherre, inte Cicis...) hette Mårten Andersson och var Ståuppis. Det var jätteroligt! Jag hade en liten egen show för honom sen, och berättade om hur sjukt rolig jag är. Jag fick gärna komma och uppträda på hans klubb sa han. Jag tror han mest ville bli av med mig.

image751
Jag bad Berta och Alle att se snygga ut. Bedöm själva.

image752
Helenas syster Ingela. En riktig läckerpingla. Eller läckerpingela om man vill vara ordvitsig och det vill ju jag.

image753
Som jag sa var det karaoke. Där tillbringade jag mestadels av kvällen, förutom när jag sjöng inna hos dj:n i micken istället. Det var uppskattat. Av mig, Ninni och min gamla dagiskamrat Albin Morisse. Att jag inte tog nåt kort på honom... Här sjunger iallafall jag och Ninni karaoke. Fråga mig inte vad. Av alla de tvåhundra sångerna jag sjöng kommer jag inte ihåg en enda...

image754
Jag och Alle klämmer i.

image755
Jag och Mange bjöd på vacker skönsång.

image756
Jag och Johanna sjöng inte bara en, utan säkert 12 låtar. Jävligt snyggt dessutom.

image757
Jo jag lät faktiskt några andra sjunga lite. Jon och Oskar tillexempel. De var bra, men höll inte riktigt Anna-klass.

image758
Tack så mycket Helena och Daniel för en helt fantastiskt fest. Det var länge sen man var på fest i 9 timmar, men bara minns 3 av dem. Alltså för att det gick så fort... Kram!

Kommentarer
Postat av: Tania

jag träffade johanna senare. shit va hon va snygg i håret!
Hoppas ni hade kul. jag hörde om killen med kostym och paleestinasjal. det tyckte jag var kul! :)
simma på tisdag oavsett väder?

Postat av: Anna

Ja absolut vi struntar i vädret. Vi simmar!
Ja det var verkligen jätteroligt. Riktigt kul. Ja han med palestinasjalen var ju han långa jocke från känninge vet du, som cici var ihop med när vi var små. Vet du vem jag menar?
Puss

2007-07-09 @ 09:21:34
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Tania

ok ok. jag har ett dilemma. jag har tvättstugan i morrn förmiddag och jag åker till kroatien på onsdag. micke är hemma från jobbet för min skull (visste jag inte, ibland är han söt).. för att han jobbar onsdag o inte kommer träffa mig då.
Är jag jättedum/tråkig om ja ställer in simmandet?
aha, det var han alltså. ja det vet jag ju vem det är!

2007-07-09 @ 11:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback