Det här är bra! (Ninni)

Ni måste kolla in det här. Svenskläraren inom mig gråter, samtidigt som jag inte kan låta bli att fnissa. Josefin Öqvist - eller Finan som hon kallas av sina vänner -  har börjat blogga. Ni vet fotbolls- och utvikningstjejen. Hon skriver sina insiktfulla reflektioner på ett sätt som får mina elvaåriga elever att framstå som litterära underbarn. (Tror faktiskt att LKPG magazine mött sin överkvinna)

Nu menar jag inte att mobba eller vara elak eller så. Det är bara så, att sådana här saker fascinerar mig.

Läs Josefines blogg här!


Kommentarer
Postat av: Tania

Haha. jag och micke satt och läste den och skrattade förut. nu skriver inte jag helt korrekt heller MEN jag skriver ju inte heller blogg för expressen. om jag VILLE skulle jag ju kunna skriva rätt :)

Postat av: D

Min erfarenhet är att personer som säger sig kunna skriva korrekt om de vill aldrig tycks vilja göra det.

2007-08-23 @ 14:20:33
Postat av: D

Ett tillägg: bloggen var verkligen ryslig. Huvaligen.

2007-08-23 @ 14:21:39
Postat av: Tania

nej jag tycker det är ganska bekvämt att skriva lite fula förkortningar o sånt när jag bloggar. det blir mer mitt talspråk då. men som sagt, jag kan om jag vill =)

2007-08-23 @ 14:52:50
Postat av: Ninni

Ja det är verkligen en speciell blogg. Gillar det där med negerianskor bäst, tror jag...

2007-08-23 @ 15:56:52
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Anna

de kvinnliga negrerna? eller kvinnor från nigeria? du väljer.

2007-08-23 @ 19:00:01
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Tania

negrer från nigeria? :)
jag tycker det är fascinerande att en tjej över 20 skriver "osså"

2007-08-23 @ 23:43:36
URL: http://taniasincic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback