Den enda sommardagen (Anna)

Igår var det sommar. Idag är somaren slut. Igår var jag glad (emellanåt). Idag är jag ledsen. Igår var jag röd. Idag är jag randig.

Jag och mamma var på landet hela dagen. Jag kom dit vid elva. Förutom när vi var inne och värmde våra mikromatar var jag inte inne nånting förrän klockan kvart i sju när vi åkte hem. Det vill jag kalla en dag i solen.

På förmiddagen var vi uppe på Solbacken och latade oss.

image899

Efter vi ätit vår delikata lunch (se bild) så åkte vi ner och lade oss vi sjön. Där hände det som inte fick hända. Dagen blev förstörd. Jag tjurade ur. Därav tjurade mamma ur. Därav blev Grappo nervös. Det var algblommning. Jag har bar vart med om det en gång förut (kommer du ihåg, Alle?), så när jag hade planerat att bada och leka hela eftermiddagen, jag hade med mig boll och allt, blev jag så grymt besviken.

image900

Nu gick det ju för all del över, och det var inga problem att bada sen. (Det var inte ens särsklit mycket blommning från början.) Men ändå. Jag är ju lite dramatiskt lagd, och tyckte att algblommningen var hela världen.

På kvällen var jag hos Ninni och grillade. Men det får hon blogga om.

Nu ska jag till jobbet. Jag får nog gå idag. Man blir ju så blöt när man cyklar.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

ja minns det som igår...

2007-08-08 @ 12:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback