The Dog Show (Ninni)

Käre värld, så trött jag är!
En kort sammanfattning av dagen orkar jag ändå bjuda på.

Först ut imorse var Joppe.



Han var faktiskt jätteduktig. Jag är mycket nöjd över hans insats. Han sprang väldigt fint, även om han tittade på mig hela tiden. (Who can blame him?) Med tanke på hur lite vi har tränat så är jag faktiskt nöjd med hur han stod också. Inget ålande, hoppande eller snoppande, och då får man vara glad!

Och, hör och häpna, han blev bästa hane. Av border terrierna alltså. En bedrift så det står härliga till!



Mamma var väldigt stolt över sin lilla plutt.

Sen var det Ragges tur. Målet för dagen var att bli bästa mopshane.


"Hey, look at me! I'm a hottie!" Säger Ragge alltså, inte jag.


Se vilken schvung i traven!



Bäst i rasen, blev det minsann! Man tackar!
Mycket stolt matte.



Sen blev det dags för gruppfinal. Där snubblade vi på mållinjen och blev tvåa. Utslagna av en liten hårboll till Bischon Frisé. Fy faan. Ragge började spotta och svära åt domaren, frågade om han hade ögon i arslet, och sånt. Han tar inte förluster särskilt bra.


För att han inte skulle skämma ut mig ännu mer med sitt oförskämda beteende fick han skaka galler en stund.


Mamma Eva, Joppe, Ragge och Grappo.

Det var en rolig dag, men fy fasiken vad kallt det var på eftermiddagen.
Man blir trött av att frysa och trött är just vad jag är nu.
Pensionärskväll med "Här är ditt liv" och tidigt i säng står på schemat.

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Josse (och Zmilla)

Men Ragge! Vad kul! Nu kanske Zmilla kan tänka sig att ta i dig med tång nästa gång ni ses nu när du är bäst i rasen..:)

Postat av: Ragge

Jag vill tacka alla som stöttat mig inför tävlingen. Ett särskilt tack till matte och husse för den goda och kärleksfulla omvårdnaden som jag alltid får. Ni stöttar mig på alla tänkbara sätt, tänker bl a på min mage, vilket är så viktigt en sådan här tävlingsdag. Den hårda träningsveckan i Gryt har gett utdelning. Tack Joppe som är en god tävlingskamrat och ett mycket gott föredömme trots din ringa ålder.



Puss o kram alla.

2009-09-13 @ 19:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback