I Vålis (Ninni)

Förra veckan var det sommar.
Kommer ni ihåg?
Underbara dagar av sol och bad...
Nu är det mest regn och skit.
Eller inte skit kanske. Men hemsk kyla. Usch.
I alla fall.
En heldag tillbringades hos världens bästa Berit och Staffan, och tre av deras barnbarn, i Vålberga.
Egentligen var det inte så mycket jag som var bjuden. Mest Ragge. Åtminstone enligt barnen.
Men eftersom barnen hade en miljard frågor och Ragge av nån anledning ännu inte har lärt sig att tala så var de ändå ganska nöjda att jag var med, tror jag.

Även om jag vet att Eriksönerna läser bloggen så kom jag på att jag aldrig frågade om jag fick publicera bilder på barnen, och då törs jag ju inte chansa.
Istället får ni nöja er med bilder på när vi lekte simskola med Ragge. (Till allas glädje. Utom möjligen Ragges...)




Foto: Jonna Eriksson



Efter badet blev det pusskalas! Och det var garanterat till ALLAS glädje.



Än finns det tid för flera sköna sommardagar.
Kom igen nu, vädret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback