En jädrans massa blaj (Ninni)

På spåret --> Solsidan--> Utröstningen på Let´s dance--> Sovdags

Så har kvällen sett ut i Karlsbo.

Under tiden har vi kalasat på en festmåltid som Per har tillagat. Helt på egen hand!
Varmrätt: Ugnsbakad gösfilé med grillade grönsaker och hollandaise
Efterrätt: Krabbklor (Per och hans föräldrar åt resten av krabban. Det var väl fint av dem att ge det göttigaste till mig!)



Jag var i högfom på På spåret ikväll. Känns fint när det var säsongsfinal och allt, ibland har man tur med frågorna. Men jag måste säga att jag tycker att han Markus Birro betedde sig lite som en sopa och verkligen inte som en teamplayer i kvällens avsnitt. Han uppträdde mest fisigt mot sin partner som hade tagit dem till final nästan på egen hand. Så jäkla imponerande allmänbildad den där finsk-svenska P3-tjejen (vars namn jag har glömt) är!



Jag kommer i alla fall sakna på spåret på fredagskvällarna för det är mitt absoluta favoritprogram, hur mycket pensionärsvarning det än må vara.

Nu till kvällens stora missöde. Vi missade de sista tio minuterna. Det går tydligen inte att spela in två program på samma kanal samtidigt. Det borde det väl göra tycker jag. Så om nån vill skriva i kommentarsfältet vem som vann vore det snällt. Gärna även berätta om en av mina favvosar, Ebbot Lundberg, sjöng någon bra sista låt. (Eller så kan jag ju kolla svt.se när jag ha bloggat klart... )



Kvällens andra missöde har Ragge Ragnarsson stått för. Efter lång terapi har han ju nyligen blivit vän med dammsugaren. Ikväll råkade han fastna i dammsugarsladden och därmed är vi tillbaka på ruta 1. Han sitter och gnäller och vägrar gå förbi dammsugaren, hur mycket godis vi än lockar med. För övrigt såg jag att det går ett program på TV4 som heter något i stil med "Min hund styr mitt liv". Vore det nåt för oss?

  Ragge Ragnarsson



Jag har nyss insett att jag har lite för mycket att hinna med imorgon. Vet inte riktigt hur jag ska få ihop det. Blir nog att hänga på låset på CG klockan 8 imorgon om allt ska hinnas med. Hur blev det så???




Men på kvällen blir det skoj. Då blir det schlagerkväll hos Åsa och Leif med "lyssna, rösta och frågesport". Det blir helt perfekt!



Vi ses igen på söndag för innan dess har jag inte en enda minut över.

Hej hej och trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag haller med om birro! vanta tills du ser resten av programmet. ebbot var riktigt bra kolla svt.

2010-03-12 @ 23:19:21
Postat av: Karin

Hoppas att ni får trevligt hos Åsa o Leif. Kram kram

2010-03-13 @ 19:06:43
Postat av: Ninni

Ebbot var verkligen bra. Har kollat nu. Och jag tycker fortfarande inte om han Birro. ;-)



Tack Karin. Vi saknade er! Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback