På apoteket (Anna)

I tisdags så skulle jag gå till apoteket för att hämta ut lite nya sprutor och kanyler och annat smaskens. Jag gick in på apoteket och tryckte på nummerlappsknappen. Ja, jag tryckte säkert en fem gånger men ingen lapp kom ut. Istället kommer det fram en snäll apoteketdam som rycker mig ganska bestämt i armen och undrar om jag behöver hjälp med nåt. Nä då, allt är bra, svarade jag, det kom inte ut nån lapp bara. Hon trycker på en annan knapp och ut kommer en nummerlapp och den snälla damen fortsätter att övertydligt förklara för mig vad som just hänt: "Du har alltså nummer 269 och nu är det 268, vill du att jag ska visa dig till stolarna så länge där du kan vänta?" Hon är väldigt tydlig och pratade lite med mig som om jag inte riktigt var med i matchen. Nej tack, svarade jag, jag kan gå dit själv. Jaha, svarade hon och insåg sitt misstag. Eller mitt misstag snarare. Jag hade nämligen stått och tryckt på SYNSKADAD-knappen. Mycket är jag, men synskadad har jag sluppit. Än så länge. Eller jag kanske bör kolla upp det, eftersom jag uppenbarligen inte kunde se vad det stod på knappen.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ha ha, den var riktigt kul!! :)

2010-03-11 @ 21:48:23
Postat av: Jonas

Ha ha, den var riktigt kul!! :)

2010-03-11 @ 21:49:45
Postat av: Sarah

Det är väl annars ganska vanligt för diabetiker att synen blir kass?



Äsch...

Jävligt roligt var det iallfall!

Postat av: anna

haha det där låter precis som du anna! ;)

2010-03-12 @ 14:07:56
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback