Tjena! (Anna)

Hej alla glada!

Jo då, det är jag som är tillbaka igen. Det lär väl bli ett inlägg idag, och så kanske ett om en månad igen ungefär, det är ju typ så mycket jag bloggar nuförtiden (förutom på Sportif-bloggen då, där bloggar jag ju mer!).

Hoppas att det är bra med er. Här är det fina fisken iallafall. Man ska inte klaga över småpotatis.

Det är mycket kul som händer i livet ändå, fast det är bläväder och snö och skit. Tillexempel har jag köpt tre par nya skor i förra veckan. Och dessutom verkar några Nikeskor vara på G till affären också och jag har väl beställt en fyra par till mig själv ungefär. Vi ska bygga en skohylla i glas till mig hemma. Med "vi" menar jag att Perra får bygga och jag får titta på och och klaga över att det blir fel. Det är ju sån jag är :) Nävars, det blir nog skitbra!

Annars är det ganska lugnt och så. Mycket jobb och gymnastik. Men vad mer behövs i livet? Jag har tillochmed vart lite dålig på att ungås på senaste för det har varit häcken full.

Men det som tar allra mest tid är ju att jag och Perra har börjat titta på TRE KRONOR från början igen. Det är nån fantastisk människa som har lagt ut alla avsnitten på youtube så vi har blivit helt fast. Det är så bra! Ännu bättre än jag minns det. Vilka sköna människor alla är alltså. Reine och Mimmi och Gunvor och Kaj. We lovr them! Fast vi gillar inte Birgitta (präktig kärring) och Hugo (dampbarn). Det har gått så lång att Perra till och med drömde om Sten Frisk härom natten.

Ikväll har det varit gymnastik som vanligt. Det är det roligaste som finns. Och så imponerande vad vissa av våra barn kan göra med kroppen. Som Ellen. Förstår ni hur svårt det är att stå så här? Prova gärna själva hemma, men skicka inte läkarräkningen till mig sen :)


Nej nu ska Perra och jag vara Tre Kronor-suckers igen. Det är spännande nu när Klimax har försökt ta livet av sig och Gunvor börjar få alzheimers.

Godnatt!!!! <3

UPPDATERING! Nej, jag står inte och bloggar på jobbet (förutom de här raderna då...) men jag måste ha glömt att publicera detta igårkväll så jag gör det nu. Förlåt chef-Pelle.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Reine, mälarbocken =)

söker du bara på tre kronor, hur får du till d så ni ser de i ordning?

Postat av: anna

Jo serrö, det här låter lite knöligt men det är det inte. Man får ju bara ladda upp klipp som är som längst tio monuter långa, och eftersom ett Tre Kronor-avsnitt är cirka 50 minuter långt är alltså varje avsnitt uppdelade på fem delar. Så man söker på "Tre Kronor säsong 1 del 1/5" Och sen fetr det så kommer "Tre Kronor säsong 1 del 2/5" och så vidare och så vidare... Men söker man på det första så kommer ju relaterade klipp så de brukar komma i rätt ordning. Vi lägger in dem i en snabblista bara så kör den på av sig själv.



Jag rekommenderar verkligen att titta på det! Det är skitkul! Kommer du ihåg vad vi har tittat på Tre Kronor ihop i våra dar??? :)

2010-02-10 @ 22:33:26
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback