Jamie's Italian (Ninni)

I måndags var vi på Jamie Olivers italienska restaurang i Brighton. Det var lite som att komma till himlen för mig. Han gör italiensk mat precis så som jag tycker italiensk mat ska lagas: Inte för krångligt och med fokus på råvarorna.

Först tog vi ett varv i Brighton och hamnade på en pub.





Tyvärr satt jag för illa till för att kunna ta vettiga bilder av inredningen. Jag ville inte heller genera mitt sällskap med att fota för mycket... Ni får tro mig när jag säger att miljön var suverän!




Tänkte att min kära syster borde älska den här fondväggen...

Till förrätt delade vi på plickplock. Så gott kött och fina ostar. Dessutom åt vi polenta- och parmesanchips som var helt gudomliga.



Varmrätterna var lika bra de. Jag åt mushroom ravioli och det kan vara den godaste pasta som jag har ätit i hela mitt liv. Även om den såg ut lite som kräks.



Så här gott var det.

Det här går lätt in på min topp-tre-lista över bästa restaurangbesök någonsin. Har ni vägarna förbi Brighton MÅSTE ni göra ett besök.

Kommentarer
Postat av: Åsa

ser smarrigt ut, men de verkade snåla lite med parmesanosten;-)

2010-04-12 @ 23:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback