Lite av varje (Ninni)

Ikväll kan alla tycka lite synd om Anna för hon har tvättis.

Jag packar. Eller, det är ju inte riktigt sant för jag sitter ju här vid datorn. Men jag ska packa om en stund. Det ska jag. Imorgon kommer jag nämligen att vara medvetslös när jag åker hemifrån. Tåget går från Lkpg kvart över fem. Kvart över fem!!! Det är ju inte klokt! Man undrar ju varför vi inte åkte ikväll istället... Per är i alla fall snäll och skjutsar oss. Pendeln har ju liksom inte börjat gå så dags. Jag funderar på om Anna2's man uppsakttar om jag ringer på dörren när vi hämtar upp henne? Ska nog prova...

På tal om det där som Anna skrev i morse om jätte-tjocka människor så måste jag också tycka lite. Folk får se ut och göra precis vad de vill. Helt klart. Men det finns något som jag blir så fruktansvärt provocerad av. Det är när man ser en familj på CityG där föräldrarna är väldigt överviktiga och där barnen också är väldigt väldigt överviktiga. Och så tittar man i vagnen och den är full med fuskcola istället för mjölk, chips, kakor och annan skit. Det händer alldeles för ofta att man ser det, senast i eftermiddags, och det gör mig så förbannad! Det är väl en grej om man som vuxen och myndig person väljer att korta ner sitt eget liv med ett gäng år, skaffa sig sjukdomar som typ 2-diabetes och må allmänt dåligt. Men att göra så mot sitt eget barn - det borde vara förbjudet. Fy sjutton. Jag blir förbannad bara jag tänker på det.

Jag vill passa på att säga grattis till Vifolkasskolan, Stephanie i synnerhet, som har vunnit länsfinalen i Vi i femman. Grattis och lycka till fortsättningsvis!

Nähä. Nu borde jag kanske packa lite. Det är ju Grey's snart.

Kommentarer
Postat av: Anna2

Är mycket tacksam för att Per kör oss, men vi borde nog ha åkt idag istället. Varför tänkte vi inte på det? fast det hade kanske inte blivit så popis bland de som får betala...

2009-03-11 @ 20:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback