Vinterljus (Anna)

I helgen var jag och Marcus ute och gick den beryktade Vinterljus-promenaden. Vi var riktigt duktiga och antecknade och betygsatte varje ljus på en skala 1-5. Vill ni veta? Självklart ska ni få det!

1. Rosengången 4,25
2. Lingska gymnastikhuset 4,5
3. Domkyrkans västportal 0,5
4. Domkyrkan 4
5. Platensgatan 1
6. Östgötateatern 3,5
7. Järnvägsparken 3
8. Repslagaregatan 3,5
9. Stadsmissionens café 0
10. Asklundska villan 5
11. Magasintotget 5
12. Lilla torget 3,5
13. Trädgårdstorget 1,5
14. Hospitalsgränd 3,5
15. Kastanjeallén 4,5
16. Belvederen 4
17. Stångåstadens fågelbo DEN HITTADE VI EJ!!!
18. Trappan till Nygatan 0
19. Borggårdparken A, B, C 4

Skriv ut den här listan och ta med och jämför när ni ska gå promenaden sen. Och om ni hittar Stångåstadenhuset, säg till!!!

:) 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Nej vad synd att ni inte hittade fågelboet. Det var kul för äggen i boet hade mystiska röster inuti sig :)



Mitt lokalsinne är sämre än sämst men jag tror att det låg typ på en innergård bakom Elsas hus typ...



Blir lite förvånad över femman på Magasinstorget, är det inte bara blått ljus? Eller har jag missat nåt där?

Postat av: anna

Vi valde att räkna in de där träden du vet längst ner på nygatan till magasintorget. De kanske skulle räknats till lilla torget?



Ja, vi var där runt och irrade, du får visa vart det ligger då :)



Kram

2009-12-18 @ 13:23:13
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Lotta

Aha de missade jag nog. Får kolla lite bättre! :) kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback