Lite gott och blandat (Ninni)

Vem är det som har varit förbi här hemma hos oss och hängt en jättesöt tomte på dörrhandtaget?? Inget kort eller så, bara en vilsen liten tomte. Oavsett vem avsändaren är så blev jag väldigt glad. TACK! (Lägger in en bild på den lite senare.)

Idag har det varit julmarknad ner på travet. Vi var där och hade gymnastikuppvisning. Tjejerna var som vanligt kanonduktiga, men det var väldigt trångt och svårt att få till det på ett bra sätt med mattan. Men vi är nöjda ändå! Gymnast-Annas mamma har filmat så jag hoppas att Anna lägger upp några filmer på youtube senare. Det var en trevlig marknad, men jag känner mig lite oartig för där var så himla mycket folk som jag kände men jag hann typ inte prata med någon. Ber om ursäkt till alla er som jag virvlade förbi och bara vrålade ett hej till sådär i förbifarten.

Per och Perra fick äran att vara med som roddare. Jäklar vad vi körde med dem. Efteråt åkte vi in till mjölby och käkade pizza.



Det har varit mycket gymnastik nu ett tag. Vi har hårdtränat inför täbling och uppvisning. I förrgår hade vi avslutning med torsdagsgruppen. Imorgon kommer Vikingstads gymnastikförening för att träna hos oss. Och på måndag är det avslutning med lilla gruppen och truppen. Sen blir det gymnastikpaus en månad. Lite synd eftersom det går så himla bra just nu, men också väldigt välbehövligt.

Har ni förresten försökt att värma upp och mjuka på en läktare någon gång?






Är det inte såhär ni sitter på era stolar där hemma???

Det gick ju riktigt bra!
:-)

Mer bilder från uppvisningen kommer alldeles säkert så småningom!


Jag har haft datapaus. Det var väl konstigt. Jag är ju datorberoende men nu har jag varit helt datorfri sedan torsdags morse. Nu hade jag 64 nya blogginlägg att läsa när jag loggade in på blogglovin och på facebook hade det hänt en riktigt rolig grej. Lorena, en utbyteselev som bodde hos oss, och som jag bodde hos när jag var utbyteselev i Italien, hade skickat en invite till mig. Så skoj, för jag har letat efter henne tidigare utan resultat. Det var en sån härlig tid i vackra Finale Ligure. Och familjen var fantastisk! Lorena själv var också nöjd för det var massor snö när hon var hos oss. Very exotish för henne. Och vi hade så jäkla roligt ihop. Trots vissa språkförbistringar och besvikelser över uteblivna husdjurspingviner...  Sånt här är ju det allra bästa med fejjan. Att hitta gamla vänner!



I torsdags var Åsa, Anna och jag på Eva's Julmarknad här borta i Spångsholm. Antagligen den mysigaste julmarknad jag någonsin varit på. Vi fikade och hade trevligt och njöt av Evas helt fantastiska hus. Helt otroligt vackert. Och så coolt att öppna upp huset för allmänheten sådär.


Torsdagslyx med rödtjut! :-)


Maja sålde tomtegröt och 20(!) sorters kakor.


Tycker ni att ni känner igen den vackra verandan som Anna och Åsa posar så fint på? Det var här Per och jag tog våra bröllopsbilder.


Ja.. Bortsett från a whole lot of work så var väl det en ok sammanfattning av veckan.
Hanna och Jonas. Jag lovar att återkomma snart igen. Kanske redan imorgon med lite godbitar från farmors kafferep?? Hon fyller år imorgon och det ska såklart firas med pompa och ståt.

Kommentarer
Postat av: Mia

Det var bara jag.....vad glad jag blev att du tyckte den var fin.

Kram på dig!

2009-12-05 @ 21:22:13
Postat av: Jonas

Bra löfte, det har känts lite tomt den senaste veckan! :)

2009-12-07 @ 22:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback