Fruhippan - eller "Jag måste ringa Carina" (Ninni)

Oj. Oj. Oj.
Så roligt det var!

Jag blev hämtad här hemma på måndagsförmiddagen utan att ha en aning om var vi skulle.
Det blev Åland! Jag som aldrig har åkt Ålandsbåt!

Tjejerna hade förberett så himla fint.
Det började med supersmarrig picknick i Nyköpings bro. Sen var det fullt ös!

Tyvärr - för er, inte för oss - har jag nästan inga foton från resan. Anneli är ju nästan fotograf så hon fotade istället. Det ska bli fotovisning på nästa tjejfest. Kanske, kanske att jag delar med mig av hennes bilder så småningom...


Här sitter mina fina väninnor och väntar på att få gå på båten.
Anneli, Åsa, Karin, Anna och Emma.

Lyckligtvis - för oss, inte för er - var det ingen färjaninspelning på den här kryssningen. Puh!



Här värmer vi lite på däck. Strålande sol hela tiden så det blev att bättra på brännan en del.

Innan vi piffade oss och gjorde oss redo för kvällen var det samling i hytten. Det blev en massa bubbel och snacks. Det bjöds på jättegoda snittar, frukt, ost och kex. Och här var det dags för genomgång av kvällens uppdrag.



Jag hade ju fått en packlista innan och de grejerna skulle jag använda mig av i uppdragen. Till exempel skulle jag använda de rosa gummihandskarna när jag tog mat i buffén. Oj, vad folk tittade konstigt på mig. Haha.
Med ficklampan skulle jag signalera till andra skepp med morsealfabetet. Det blev en höjdare eftersom jag fick svar av en båt. De blinkade tillbaka ett "Hej". Tur att jag hade tagit med ett halvt lysrör och inte en vanlig liten sketen ficklampa för då hade det nog inte fungerat.
Sen var det ett roligt uppdrag med stor soppsäck också. Fast då skrattade vi mest när en finsk dam gick förbi och undrade vad jag skulle med en så stor kondom till.

Däremot hamnade vi lite ur fas. Precis när vi skulle sjunga karaoke var den slut, och när vi skulle gå till det "dansvänliga" stället var det också slut. Så vi fick dansa till dansbandsmusiken istället. Men som vi dansade!!!

Tänk att man kan ha så många fina vänner! Jag är väldigt lyckligt lottad.

Tack för en fantastiskt rolig kryssning!!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

d låter som om du haft superkul!!!!

2009-08-08 @ 21:22:54
Postat av: Åsa

Visst var det kul!! Undrar bara vilken soppa du hade i soppsäcken haha ;-)

2009-08-09 @ 00:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback