Bästa kollegorna (Ninni)

I fredags var det än en gång dags för tjejmiddag.
Trodde de andra ja..
De intet ont anande arbetskamraterna tvingades till pysselkväll istället.
Många tror ju att vi lärare är så där pyssliga och kreativa - och det är vi ju på jobbet - men inte alltid när vi är civila.
Jag möttes inte av hurra-rop när jag packade upp pärlor och ståltråd direkt...
Men eftersom de nu är världens bästa kollegor och dessutom mycket goda vänner ställde de upp på min placeringskorthållartillverkning. (Oj, vilket långt ord.)
Så nu har jag bara typ 40 kvar att göra!


Pyssel, pyssel....


Annelie


Åsa


Karin och Tvåan

Middagen då...
Det var smarrigt som vanligt!
Annelie hade gjort en jättegod räkbakelse till förrätt.
Anna 2 bjöd på varmrätten eftersom vi var hemma hos henne. Det blev supermumsig kyckling med spännande potatis.
Karin fixade desserten och det var fruktigt gott.
Åsa bjöd på snacks och jag behövde bara bjuda på mig själv.
Härliga tider!



Drickat var det heller inget fel på.
Det bjöds på öl, vin, sprit och gammal finkel.
Synd bara att jag inte är så förtjust i sprit.
Behöver jag tillägga att cykelturen hem blev en aning vinglig?

Tack för en fin kväll kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja nog bjöds det både på vin och sprit, men dem där ölen letade du allt upp sjölv ur Mikaels förråd;-)

Kul var det och roligare blev det, särskilt när terapijobbet försvann haha

2009-04-22 @ 22:47:27
Postat av: Anna2

Var hittade du den gamla finkeln??? Vad jag vet så finns det inget sådant hos oss. Kul hade vi men det har vi ju alltid när vi ses.

2009-04-23 @ 06:47:46
Postat av: Ninni

Åsa: Undrar om jag har blivit upptäckt än...? Åja, lite terapiarbete har väl ingen dött av! ;-)

Anna: Oj så pinsamt. Jag trodde att det var gammal finkel i välkomstdrinken!

Postat av: Anna2

Fy vad du är elak, från och med nu kommer du endast att bli bjuden på otäcka drinkar ála Mikael och pissöl från Estland... Vi andra som faktiskt känner skillnad kan ju dricka de goda drinkarna och den goda ölen.

2009-04-23 @ 20:19:41
Postat av: Anonym

Skulle varit där om du bjöd ut dig själv:), passar du på innan du gift dig.....

2009-04-24 @ 12:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback