Östgötatrafiken, var god dröj (Anna)

Man blir så less. Jag vill berätta lite om hur det är att pendla till jobbet. Jag gör ju det för jag vill vara miljövänlig. Men....

För tre veckor sen, måndag, som jag har berättat: 1,5 h på Vikingstad station, för att tåget inte kunde åka vidare. Alltså, 1,5 h för att få in extrabussar till Vikingstad, 15 minuters bilväg bort. Tackar!

Förra lördagen: 7.30-tåget kom ej. Fick vänta till 8.30 då det kom en taxi och körde hem mig.

I torsdags: 15.50-tåget var försenat med en kvart. Vänta, stressad eftersom jag ska släppa in barnen.

I fredags: 18.30-tåget försenat. Fick åka nästa tåg, 18.50. Jobbigt med maten!

Idag: Först var tåget en fem minuter sent på morgonen. Det kan man ju ta. MEN. Tåget jag skulle åka hem, 18.30 gick sönder så vi kunde inte åka. Då fick vi vänta til 19.30-tåget. Precis så jag ville spendera min söndagskväll. En timma på station, tack så mycket Östgötatrafiken. Jag är så förbannad. Och så har jag ont i magen och inte blev det bättre av att jag inte kunde äta förrän vid åtta!

Nu ska jag sova. Jag är sur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback