Min helg (Anna)

Nu ska jag blogga igen lite. Jag har inte haft tid. Jag har inte det just nu. Generellt alltså, just nu detta klockslag har jag tid innan jag ska sova. Jag tittar lite på Wallander på teve också samtidigt men jag har ju boxarna.

Jag har inte bloggat sedan i onsdagskväll så nu ska här skrivas. Bered er på kram i scrollfingret.

I torsdags var det ju jobb, gymnastik och sen kör. Inte så spännande dag.

På fredagen var jag några timmar hos doktorn med min jättehand. Jag jobbade också. Sen på kvällen hade jag främmande. Vuxet va? Det var Susanne, Mats, Alicia, Ninni, Per och Ragge. Jag bjöd på mat, vin och tårta. Som en riktig vuxen. Vi såg på idol, spelade tv-spel och flamsade som riktiga tonåringar. Det var verkligen jätteroligt. Alicia och Ninni tandemspelade på trummor. Jag spelade allt. Mats spelade bas. Susanne försökte spela. Per förstörde. Allt var fantastiskt kul. Vi drack upp lådor med vin. Tyvärr glömde vi ta kort. Typiskt. Nästa gång.

På lördagen jobbade jag 11-16. Det var lite juldrag på det. Sen fick jag ringa till Monika Qvarnström och be henne komma och hämta mig vid tåget. Klockan sex hade vi konsert i Veta kyrka. Vi var nio i kören. Och säkert 25 som tittade på! Efter det var det självklart  F E S T. Frida, Johanna och Sanna var här. Frida mest. Johanna och Sanna kom nämligen inte in för porten var låst och jag hade stängt av ljudet på mobilen. Men det löste sig. Vi drack öl/vin och shottade läskiga saker. Sen tog vi tåget till Linköping. Där gick vi till Platens. Det var lönelördag och festligt mycket folk. Men inga snygga. Jag blev jättebesviken. Istället muckade en kille med oss. Vi försökte få honom utslängd. Det misslyckades. Sen fick jag en dörr i huvudet. Det var kul. Johanna och jag var kvar läääänge och dansade tills benen knappt bar oss längre. Då styrde vi benen till Hakepi och åt pommes frites och kebabsås. Sen kom Per B, som ni alla ju vet är en riktig snällis, och hämtade oss. Det är roligt med Sanna som dansar som en professionell. Alla stod i klungor runt henne. Jag dansade lite mer sansat. Men så fick jag ju ingen klunga heller. Jaja, det var härligt iallafall.

Men trött i morse. Två sena spritkvällar i rad. Och imorse var det kyrkosång igen. Jag gick upp kvart i åtta. Sen var det adventsmässa i Viby kyrka. Det var fullsatt. Det var blinda människor. Men BTW så blir jag lite irreterad på den gamlatetsamentiska texten (eller nåt) från första advent. Det där om att Jesus sa att de skulle gå och ta två åsnor. Om nån sa nåt så skulle de säga att Herren behövde dem. Är inte det att uppmuntra till att stjäla? Nä, det är dåligt. Och sen förstod jag inte predikan heller. Efter det så jobbad jag 12-16. Vi har ju söndagsöppet nu. Nya Pär kom förbi och bjöd på Saltwater Taffy. Tack så mycket Pär alltså, men det var fanimej det äckligaste jag smakat. Yäsh! Do not taste.

Sen har jag vart på CG, tittat på teve och mått fint. Nu är jag trött.

Ja ska bara citera Frida ca år 1992:

Hej Anna!
Hur mår du? Jag mår bra? Hur mår Espresso då? Jag hoppas han mår bra. Kan inte vi brevväxla? Vi ses ju ibland men det skulle vara kul ändå. Nu får du en rolig historia.
- Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren?
- Farfar som fastnat med hängslena i gungstolen!

Från Frida Derke.

Kommentarer
Postat av: Tania

det där med att få folk utkastade är ju lite vår grej annars.. :)

Postat av: Anonym

frida verkar vara lite före sin tid eftersom "Esso" inte föddes förrän 1993.

2008-12-01 @ 08:55:24
Postat av: frida

men jag har alltid varit lite före min tid. så det är ju inte så konstigt egentligen.

2008-12-01 @ 11:58:18
URL: http://fridur.blogg.se/
Postat av: Anna

Jaja, då var det väl 93 då.

2008-12-01 @ 12:14:43
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Nya Pär

synd du inte gillade taffyn, ja gillade dn för mkt så att säga...ehe...

skulle va kul o gå ut snart, el bara ta nåra öl me dig o frida o pelle , nån gång innan jul liksom..

ida ska ja öva på julklappsinslagning för är d nåt ja inte kan så är d det..hrmmm

2008-12-01 @ 12:34:22
Postat av: Anna

Ja du nya Pär, vad säger du om nästa helg då? Lite Luciakul? Frida och jag är alltid på. Pelle har ju familj och lite mer att planera. Men du kanske nöjer dej med oss fyllekajor :)

Vi ses på lördag! Slå in paketen riktigt fint nu!

2008-12-04 @ 22:29:29
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback