Som Idol - fast bättre! (Ninni)

Mamma och pappa har tjatat länge på mig om att jag måste hämta en massa saker som fortfarande finns kvar hemma. Det gjorde jag äntligen idag, och det blev en rejäl nostalgitripp.

Jag har verkligen sparat på typ ALLT!
Det är brev, skolsaker, födelsedagskort, dagböcker, boardingcards och en väldans massa skräp.

Bland annat hittade jag detta:


Corren någon gång sommaren -91.

I Mjölby Folkets Park ordnades någon form av jippo.
Representater för alla partier i kommunfullmäktige fick (tvingades?) delta i någon form av allsång.
Självklart ställde jag upp för pappsen och hjälpte honom att sjunga den trallvänliga truddelutten En gång jag seglar i hamn.. (Nejdå. Jag var inte alls lillgammal.)
När alla partier hade framfört sina bidrag fick publiken rösta och, Hör och häpna!, pappa och jag vann. Till mammas stora stolthet.
Nu vill jag inte vara sån.. men man kan väl säga att den här vinsten gav de borgerliga ett visst flyt inför det kommande valet. Jag vill nog faktiskt påstå att jag var minst sagt delaktig i den valsegern.

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback