Kafferep (Ninni)

Igår var Ragge och jag bjudna till farmor.
Det var även hennes väninnor Vallis och Anna-Lisa.
Jag såg till att vara nån timma tidig för att få rå om farmor själv en stund.

Det blev mycket prat om morfar, så klart.
Men även en del trivialiteter hann avhandlas.
Bl.a. har farmor slutat titta på Idol därför att "det är för slampigt".
Det tyckte jag var kul.
Numera är hennes favoritprogram Postkodmiljonären, även om det håller på alldeles för kort stund.


Farmor mannekängade i sin nya kofta.

Sen kom Vallis och Anna-Lisa.
Oj, vad det pratades.
En del var intressant.
Annat var kanske mindre intressant...
Numera vet jag allt om Fråga doktorn, postkontoret i Gamla Linköping, normala reaktioner på influensasprutan, prästerna i Vidingsjö, Individuell Människohjälp's butik nere i stan och diverse pensionärsaktiviteter i Linköping.
 

Vallis, farmor, Ragge och Anna-Lisa.

Kommentarer
Postat av: Jill

Hon är så fin din mormor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback