Julfavoriter 5-i-topp-lista (Anna)

I söndags när vi städade hos morfar så var Ninni och jag tvungna att försöka hålla humöret uppe på något sätt för att tiden skulle gå fortare. Som den Von Trapp-familj vi är så var det naturliga att sjunga lite grann. Jag gal på för full hals medans Ninni sjöng upp i några snygga skalor innan hon vågade släppa loss. Vi började med lite Abba-låtar. Det gick bra. Det var gudavackert, och moster Lena stämde snabbt in i sångfesten. Men vi kunde inte riktigt texterna på alla ställen. The historybook of WHAT och andra svåra fraser hindrade oss från att blomma ut fullt.

Då kom Ninni på det. Julsångernas 5-i-topp. Vi började med Hosianna. Efter att i ungefär en halvtimme försökt sjunga tvåstämmigt gick vi vidare till nummer 4. Det strålar en stjärna. Oj, vad den strålade! Det var så man rös. Men mest skrattade vi jättehögt. Då fick festen ett abrubt slut. Det var mamma:
- Om ni ska ha roligt får ni ha det lite tyst.
Jaha. Som när vi var små. Ninni och jag fortsatte vässjunga ett litet tag. Men listan kom liksom av sig.


VILKA ÄR ERA FAVORITJULLÅTAR?

Kommentarer
Postat av: Sarah

En favorit är denna : http://se.youtube.com/watch?v=Hcyx9Pef3ys

2008-11-12 @ 22:07:37
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej tomtegubbar! är bra tycker jag

2008-11-13 @ 09:17:03
Postat av: Anonym

O Helga natt.

2008-11-13 @ 11:07:47
Postat av: Åsa

All I want for Christmas i s You

2008-11-13 @ 20:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback