Krigsförklaringen är hävd (Ninni)

Det är ju en underlig titel med tanke på att ni inte visste att ett krig var förklarat.
Så var det i alla fall.

Jag är hästvakt till Abbe några dagar.
Vi red dressyr i förrgår och det gick inte bra.
Eller det gick inte alls.
Vi fajtades där på sandbanan.
Båda med mycket vilja men jag med för fjuttiga muskler.
Man kan säga att Abbe gick vinnande ur striden.
Det var då som jag förklarade krig.
I'll be back, sa jag till honom med min tuffaste röst. Imorgon. Och då tar jag med sporrar, spö och gummiband.
Så det gjorde jag.
Och vips gick det lite bättre!
Jag kunde till och med sitta i traven.
Länge!
Tjohoo! Nu blev det skoj att rida igen.

   
Vi laddade med att snacka skit en stund i stallet. Pirre höll oss sällskap.
Hanna var trött efter att ha cyklat fem mil, varav 2,5 i motvind. Jag blev imponerad!















Foto: Jane Kruuse

Ikväll ska vi till terrängbanan.
Jag ska följa med som stöd när Hanna tar sitt gröna kort.
Det blir nog snyggt.
Undrar just vem som kommer att få vara stöd åt vem...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du var sååå duktig igår! Kan du verkligen rida idag? Mina lår hade inte mått bra efter ett pass som du genomförde med Abbe:-)



2008-07-17 @ 10:50:17
Postat av: Ridlärar-Lotta

Vad fina ni är! Hoppas vi kan ta uteritten en annan dag! kram Lotta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback