Till Jill (Ninni)

Karlsbo!

Det här är rent bedrövligt. Vi har bott här i över två år men det finns nästan inga bilder på husets utsida. Bara de här, som är mindre smickrande, från när vi (läs: Per) dränerade. Dåligt. Men du får i alla fall en bild av hur det ser ut här ute på landet. Sedan de här fotona togs har det så klart hänt en hel del. Ska ta med mig kameran ut nästa gång det är fint väder.

Karlsbo är byggt 1820 så vi har fått renovera en hel del. När vi köpte det hade inget gjorts sedan 60-talet. Vi har försökt bevara den gamla stilen. Inomhusbilder finns det fullt av i gamla blogginlägg.

174189-1445


174189-1446

174189-1444

image1447

Edit

Hittade en bild till. Den här är tagen efter att vi (återigen läs: Per) lagt stengångar.

174189-1450

Kommentarer
Postat av: Jill

Vad roligt att få se! Jättefint hus, jag älskar gamla hus som har så mycket själ. Och ert har till och med ett namn! Ska titta runt i gamla inlägg och se insidan nu också. =)

Postat av: Ninni

Tack! Ja, det är mysigt med lite udda hus. Även om jag ibland irriterar mig p åden låga takhöjden.. Men nu nu vill jag se mer av hur det ser ut hos er i Varberg!

2008-01-29 @ 22:56:09
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Jill

Satt igår och såg inne också jättefint. Hemtrevligt. Jag tycker det är det viktigaste med hus, att det känns att någon bor där. Många har så himlans opersonligt.
Jag ska lägga ut lite bilder på vårt hus ikväll. Dock ligger det i Falkenberg. Men jag jobbar i Varberg. Och sambon i Halmstad. Och så har vi gården i Vessigebro utanför Falkenberg. Smidigt va...

2008-01-30 @ 08:27:31
Postat av: Ninni

Vet vad du menar, det är viktigt att få sin egen touch på huset.
Jaha! Bor ni i Falkenberg? Värst vilket pendlande. Men det är väl inte så långt va? Så länge SJ gör sitt jobb.. ;-)
Och gården? Är det din killes föräldrahem, eller? Ska ni bo där sen?
Ser fram emot ditt inlägg ikväll!

2008-01-30 @ 10:13:32
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Jill

Det är 3.5 mil mellan Falkenberg och Varberg. Så det fungerar att pendla, men SJ sliter på humöret. På sikt skaffar jag nog bil om jag fortsätter här.
Gården är Henriks föräldrahem. Vi kommer nog inte flytta dit permanent. Jag hoppas att svågern ska vilja bo i huset och att vi fortsatt har lantbruket, vilket svågern ej intresserad av. Annars kanske det blir extra hus och vi är där på helger och så.
Hann tyvärr inte med någo inlägg igår, men tar nya tag i idag.

2008-01-31 @ 08:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback