Grattis Anna, pepparkakan och den nylutade fisken (Ninni)

Idag var det Annas namnsdag!
Ni har väl inte glömt att gratulera henne?
Den 9 december är även dagen då man ska luta fisken enligt kollegan Åsa.
Och inte nog med det!
Det är dessutom pepparkakans dag!
Lite knäppt, tycker jag.
Jag skulle snarare vilja säga att december är pepparkakans månad.
Jag äter inte fler pepparkakor den nionde än andra dagar i december.

Är det inte inte väldigt många temadagar till höger och vänster?
Det är svårt att hinna med att uppmärksamma alla.
Och HUR ska man uppmärksamma dem?
En del är ju ganska givna.
Man käkar kladdkaka på kladdkakans dag.
Man tycker om mamma lite extra på mors dag.
Man terroriserar sin granne lite extra på grannens dag.
På Bellmandagen sjunger man Fjäriln vingad och berättar roliga historier.
Man skriver med vänster hand på de vänsterhäntas dag.
Man stammar på internationella stamningsdagen.

Men hur gör man på världslivsmedelsdagen?
Måste man prova alla världens livsmedel då?
Och på mag- och tarmdagen?
Går man omkring och fiser lite då?
Och på Äggets dag?
Hur är traditionen där?
Ska man koka eller steka ägget?
Eller kanske värpa?

Jag är trött och då blir jag tramsig.
Nu ska jag snart sova.
Först måste jag bara fixa några grejer inför morgondagen.
På tal om dagar så är det ju Nobeldagen imorgon.
Jag blev inte bjuden på festen i år heller.
Får väl ta balklänningen till jobbet istället.
Man måste festa till det lite i vardagen hörrni!



    

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vill tacka alla som uppvaktat mig på min stora dag. Tack.

(ja, mag och tarmdagen alltså)

Postat av: Jonas

Grattis på namnsdagen Anna, det är hela 8 minuter kvar!

2008-12-09 @ 23:51:59
Postat av: Anna Charlotte Esping

Grattis en dag för sent. Jag hade fullt upp att fira min egen namnsdag igår att jag glömde dig. Sorry!

2008-12-10 @ 14:03:03
Postat av: Jill

Det här var ett mycket roligt inlägg, och tänkvärt för all del. Kram

2008-12-10 @ 15:20:09
URL: http://wegerup.blogspot.com
Postat av: Alexandra

grattis (lite sent)

nä, jag har ingen vidare koll på namnsdagar. Är det inte pappa Jim som otroligt duktig på de? elle?

2008-12-10 @ 15:37:03
URL: http://absolutkarwowska.blogg.se/
Postat av: Pelle

Anna! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag glömde att högtidligt uppvakta dig! Klumpigt eftersom namnsdagen är så tydligt markerad både i almanackan och decemberschemat på jobbet. Hemskt ledsen! Om det inte vore för att jag troligtvis kommer att glömma bort det, så skulle jag lova bättring och retroaktivt firande imorgon. Minns jag så får du en duvhöksunge, eller nåt annat sött men sockerfritt.

2008-12-10 @ 19:56:57
Postat av: Anonym

2008-12-10 @ 19:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback