Gymnastikavslutning (Anna)

Ja idag har vi haft våran avslutningsuppvisning. Det gick så bra så. Alla var duktiga. Även tränarna.

Vi körde alla tre grupperna på en gång. Så det var en cirka 65 gymnaster födda från -93 till -03. Fabulous.



Först körde vi en gemensam uppvärmning. Jag blev svettig iallafall.


Det var ganska spridd svårighetsgrad på grejerna. Här är det ett sidhopp.


Kullebytta på plint. Oh vad duktigt Ninni och Sara passar...


Överslag kräver mycket passning. För er som inte vet är ett överslag ungefär som en handvolt fast över en plint/hoppbord.


Julie var gulligast på hela uppvisningen i sin gymnastikdräkt. Vi körde parkullebyttor.


Alma fick hjälp att hjula litegrann.


Handstående nedrullning. By Ida.


Ja, Här kör Alicia en barani. Den var jättesnygg men...


Linnéa Schäfer gjorde också en.


Och Linnéa Larsson. Jag passar väldigt bra..... Vad skulle jag göra därute om nån fick felträff egentligen...

Well well allt gick som smort. Ninni ska lägga in en film snart. Eller Per rättare sagt.

Uppvisningen var slut vid sex och då fick alla som ville vara kvar till åtta. Det var de flesta. Vi körde fri gymnastik. Vi körde även burken i mörker. Det är riktigt kul!


Matilda J, Emma, Lizette och Linnea S gömde sig i långmattan


Här är några av barnen. Och Jessica.


Här är Ninni och jag. Jag gömde mig i skåpet när vi lekte burken. Ninni tyckte det var en bra idé att ta några roliga kort på oss när vi var där inne båda två.

Nu är det (nästan) ingen gymnastik förrän den 12 januari igen. Det kommer bli så tråkigt. Det går ju så bra nu. Vi är inne i ett flyt. Det är så synd att sluta då om alla glömmer bort hur man gör och så.

Nu ska jag sova. Nu ska jag jobba varje dag tills den 24 december. Då kommer tomten (om han finns).

Jag ska läsa lite först.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Hur lyckades ni trolla fram nya tjockmattor?

2008-12-09 @ 00:19:15
Postat av: Ninni

Vad duktiga de var, alla fina tjejer! (Och 3 killar.)



Och det var faktiskt väldigt skojigt att vi fick plats båda två i ett sånt yttepyttelitet utrymme. Men det luktade ganska äckligt där inne...



Jonas: Hihi.. Du skulle ha hört mina samtal med mjölby kommun. Det blev nog ca 15 stycken innan det blev nån ordning på torpet. Det slutade med att en stackars vaktis fick hämta tjockmattor från en annan skola.

Postat av: Alexandra

gud va ni är duktiga med alla barn. vilket jobb ni gör !!!

2008-12-09 @ 09:06:34
URL: http://absolutkarwowska.blogg.se/
Postat av: Åsa

Burken i mörker...det ger iaf mej vissa vibbar från din mellanstadietid Anna. Funderar ibland på vad ni gjorde där i mörkret egentligen;-)

Grattis på namnsdagen! På Annadagen är det dags att luta fisken, men det har du väl redan fixat gissar jag =))

2008-12-09 @ 16:06:25
Postat av: Ninni

Tack Alle!

Åsa! Du vill inte veta...

;-)

2008-12-09 @ 20:25:15
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: Jonas

Det var bra jobbat Ninni, jag skulle vilja se vaktis bära tjockmattor!! :)



Måste säga att jag tänkte på ryska posten när jag såg bilderna i mörkret...

2008-12-09 @ 21:33:19
Postat av: Anna

Det måste ha varit synd om de två stackars killarna om det var ryska posten de körde...



Jo Åsa, det var i mellanstadiet burken-mörker-febern rådde. Hade vi fått välja hade vi kört det varje gång. Och konstigt nog var det fortfarande lika roligt. Men igår slapp jag riva sönder mina bästa snorgröna cykelbyxor på grinden till redskapsrummet. Ja den kanske var låst för att vi inte skulle vara där inne. Men det blev ju så mycket roligare därför...

2008-12-09 @ 22:43:49
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback