Bråda tider (Ninni)

Den dära julefriden har jag inte sett så mycket av än..
Men det kommer nog!

Idag blir det en massa matlagning och bakning och så ska de sista julklapparna slås in.
Igår for jag omkring som en galning.
Bland annat gjorde jag ett besök på CityGross.
Det gjorde tydligen även en halv miljon andra.

Granen då?
Som vi brukar säga, once you go kungsgran you never go back.
Så vi jagade rätt på en kungsgran.
Granförsäljaren hade inte skurit bort näten från granarna så man fick be honom att göra det med dem man ville titta på.
När han hade gjort det med typ 10 granar och människorna i kön började sucka högt gav vi upp och tog en som såg vettig ut.
Men när vi kom hem såg den inte alls så vettig ut längre.
Den var jätteful.
Och saknade baksida.
Den var så anskrämlig att vi hellre kunde ha tagit en tallekvist från skogen här bakom och satt i en vas.
Så jag tvingade en överförtjust Per att föjla med mig och byta.
Samma procedur en gång till med granförsäljaren som skar bort nät och kön bakom oss som bara växte i vår jakt på den perfekta granen.
Ännu en gång tröttnade vi och tog en som såg vettig ut.
Den här är inte heller snygg ni...
(Om man inte står precis bredvid pianot - i den vinkeln är den helt ok.)
Men. Det gör faktiskt inte så mycket.
För vid närmare eftertanke så behöver det ju inte vara så himla perfekt hela tiden.
Så nu tycker vi om vår fula gran.
Den bidrar till julglädjen.
Vi kan nämligen inte se den utan att börja skratta.




Kommentarer
Postat av: Jonas

Inte visste jag att en gran kunde vara så kort och satt! :) Måste säga att ni har fina dekorationer! Hoppas inte Ragge har tittat för mkt på Piff och Puff...

2008-12-23 @ 15:18:52
Postat av: Ninni

Inte jag heller! Dessutom är den väldigt fin på bilden jämfört med hur den ser ut i verkligheten. Så då kan du ju tänka dig. ;-)

Ragge har fullt upp med halmgrisen under granen som han hyser ömma känslor för..



Hoppas att jag får äran att se dig i Karlsbo i mellandagarna Jonas!

Postat av: Jonas

Självklart kommer jag gärna förbi Karlsbo, om inte annat för att se granen! ;-) Jag planerar att komma till Linkan över fredag-sön sen blir det ju runt nyår.



Vi ses!



PS Svängde förbi Knäppingsborg idag för att titta till Malin o butiken, men där var det fullt upp kan man säga! DS

2008-12-23 @ 19:25:36
Postat av: Alexandra

vad är det för fel på den granen? ja tyckte den var fin....

2008-12-23 @ 21:53:26
URL: http://fiestadfogdegard.blogg.se/
Postat av: Ninni

Alle: Hihi.. Vänta tills du ser den irl!



Jonas: Ni är så välkomna, du och Hanna! Det är tur att julen är här nu, så Malin kan få vara lite ledig. Som hon har slitit!

2008-12-23 @ 22:59:10
URL: http://kellandersisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback