Skänninge marken (Ninni)

Just nu pågår Skänninge marken i dagarna två.
Jonas och Hanna kom hit på kvällsmat och när den var uppäten beslöt vi oss för att göra ett besök.

Trångt var det.
Ett och annat stånd med vettiga grejer, men mest skräp.
Mycket morsande och hejande till höger och vänster.
Några fynd.

Jag är väldigt nöjd med mina fina Lovika-vantar.
Hanna te-shoppade mest.



Mest tid spenderades på tivolit.

Jonas - basketstjärnan.

Hanna ville ha en galen groda så Jonas och jag fick helt enkelt se till att fixa en sån.


Det var jättesvårt! Not!
På en och en halv meters avstånd skulle man pricka tänderna som trillade ner bara av vinddraget.
Den där kan de inte ha gått plus på, tivolimänniskorna.
Men Hanna fick sin galna groda (plus ett väldigt fint halsband som bonus) och det var ju det viktigaste.



Sen tyckte Per att det var jobbigt att jag försvann hela tiden.
Han köpte därför en flygande häst till mig så att han bättre kunde se var jag höll hus.
Så då fick jag gå där och skämmas...



Efter att ha ätit en halv sockervadd blev jag sockerhög.
Det är så jag förklarar det här infallet...
Hur som, vi gick förbi en spåtant.
I mitt rusiga tillstånd tyckte jag att det var en klockren idé att göra ett besök, eftersom jag aldrig tidigare har blivit spådd.
Hade tänkte mig lite draperier, ljus, kristallkula och så, men istället var det värsta hi-tech-husvagnen.

För hundra kronor fick jag under ca tre minuter veta följande:
- Att jag är snäll. (Det var ju för väl.)
- Att jag inte är ifrån trakten. (Nähä? Är det nåt mamma och pappa vill berätta, tro?)
- Att vi har haft mycket problem inom släkten, men att det är bra nu. (Måste jag ha missat.)
- Att jag tycker om barn och kommer att få en son och en dotter, dock inte ikväll eller imorgon. (Puh! Tänk vad förvånade kollegorna hade blivit om jag hade dykt upp med en unge på armen på måndag.)
- Att någon som jag tycker illa om är kär i mig, men att jag inte ska bry mig om det. (Spännande!)
- Att jag inte är förlovad eller gift. (Detta trots att hon tittade i mina händer och ringen satt på.)
- Att min fästman tycker om mig väldigt mycket. (Vilken tur! Hade ju varit trist annars. Detta sa hon efter att jag hade berättat att jag är förlovad.)
- Att jag har många falska vänner som jag bör se upp med. (Ojoj.. Intriger!)
- Att jag har en väldigt god vän som jag ska vara rädd om. (Undrar om det kan ha haft att göra med att Hanna satt bredvid?)

Nä. Jag kan konstatera att det kanske inte var min smartaste investering.

Sen åkte vi hem.
Hanna, Jonas, Per, Galna Grodan, Hästen och jag.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Fniss! Verkligen en klockren beskrivning av vår lilla tripp. Den måste vi göra till en trad! Puss o kram (Måste förresten sluta skriva puss till tjejer nu..vill ju inte ha några missuppfattningar.)

2008-08-07 @ 08:34:54
Postat av: arvid

Menar Ni att det var nästan FÖR lätt att vinna en Crazy Frog. Märkligt!

2008-08-07 @ 19:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback